04 Ekim 2010

3y-9



Bu yazla biriktirdiğim "yeni"lerle devam edelim:


Kinesis:
Koca yaz Ankara'da göz açıp kapayıncaya dek sıkılmadan geçtiyse, Renewa Club sayesindedir. 2 yıldır düzenli gitsem de Kinesis'le tanışmam bu yaza denk geldi. 
İnanılmaz keyifli bir spor. Neşeli ve motivasyonu yüksek eğitmenler tarafından yapıldığında süper eğlenceli. Faydaları da cabası.
İnternetten Kinesis ile ilgili toparladıklarım şöyle:

"Eski Yunancada hareket anlamına gelen kinesis, hareketli biçimde yapılan egzersiz anlamına geliyor. Spor bilimcilerin, insanların anatomik yapısına ve hareket bilimine uygun egzersizler ararken buldukları bir spor ekipmanı olan kinesis doğru duruş, nefes teknikleri ve kişiye uygun egzersizlerin verilmesi temeline dayanıyor. Kinesis duvarı adında bor duvardan ve dört farklı açıda çalışan bir mekanizmadan oluşan bu sistemde alfa, beta, gamma ve delta olarak adlandırılan kablolar aracılığıyla kinesis duvarına bağlı bir şekilde hareketli egzersizler yapılıyor. Kinesis’te kaslar ve eklemler en üst seviyede kullanılıyor, bu sayede de zihin ve beden ilişkisi kuruluyor.
Alfa, beta, delta ve gama olarak adlandırılan modüllerin duvara monte edilmesiyle kinesis mekanizması oluşturuluyor. Ağırlık plakalarıyla hareket eden bu modüller, makara sistemiyle çalışıyor. Her bir modül, insan vücudunun farklı noktalarının değişik açılarla hareket etmesini sağlıyor. Ağırlıkları azaltılıp artırılabilen modüller sayesinde, tüm kas grupları en geniş açılarda maksimum derecede çalışıyor. Dört ayrı kinesis duvarında yaklaşık 250 farklı egzersiz yapılabiliyor. Bu da farklı kas gruplarının senkronize olarak çalışmasına yardımcı oluyor.
Kinesisi diğer egzersiz türlerinden ayıran çok önemli bir özelliği bulunuyor. Bu egzersiz, bacaklardan kollara, karından sırta kadar vücudun her uzvunu aynı anda çalıştırarak vücuda esneklik kazandırıyor. Tek bir noktaya odaklanılmadığı için vücut, orantılı olarak şekilleniyor.

Kinesiste, normal egzersizlerle kalori yakmak için harcadığınız zamanın çok daha azına ihtiyaç var. Bunun için de ince ve şekilli bir vücuda sahip olmak için en hızlı çözümlerden birini kinesis sunuyor. 

Kinesisin yararları
• Tüm eklemleri doğal açılarıyla hareket ettirerek bir saatte yakabileceğiniz kalorinin yüzde 30 daha fazlasını yakabilirsiniz.
• Denge, kuvvet ve esneklik gibi özellikleri eş zamanlı olarak geliştirirsiniz.
• Sınırsız hareket özgürlüğüyle vücudunuzun birçok noktasını çalıştırırsınız.
• Esneklik ve dayanıklılık kazanırsınız. "
 
Yıllar sonra karşılaştığınım çocukluk arkadaşım. 
10 parmağında on marifetli. 
Türkiye'deki ilk  Papier Mache tasarımcısı. Aynı zamanda, party maskeleri ve  çok özel el örgüsü atkılar tasarlıyor. Hepsi muhteşem. Fotoğrafları güzelliklerini yansıtmaya yetmiyor. Hepsine ayrı ayrı bayıldım! Bu yüzden de Serjen'le tanışmanızı istedim.  Yılbaşı ya da sürpriz partilerde, parti masklarına mutlaka göz atın derim. 


Orhan Pamuk: Manzaradan Parçalar  

Çok tartışmalı bir yazar olsa da, Orhan Pamuk benim favori yazarım. İlk kitabı Cevdet Bey ve Oğulları'nı, çıktığı gün alıp, bir çırpıda okuyup, sonrasında her kitabını merakla bekledim.  Yeni Hayat ve Masumiyet Müzesi bende hayal kırıklığı yaratmış olsa da, benim okuma keyfimde bir numarada her zaman Orhan Pamuk vardır. 
Manzaradan Parçalar, Orhan Pamuk'un okuyucularıyla sohbet ettiği bir kitap. Roman değil,  yazarın kendini anı/denemelerle anlattığı bir derleme. Okuması keyifli.
İnternette tanıtımı şöyle:

Herkese iyi haftalar...

4 yorum:

Leylak Dalı dedi ki...

Orhan Pamuk konusunda hemfikiriz, benim de favori yazarım ve aynen sizin gibi Yeni Hayat ve Masumiyet Müzesi'nde fena hayal kırıklığı yaşadım. Yine de her yeni kitabını çıkar çıkmaz alırım.
Keyifli okumalar diliyorum, Mimi'ye sevgiler...

Deniz dedi ki...

İpekim, antiorhanpamukçu olan bana doğumgünü armağanı olarak geldi orhanpamukçu canım arkadaşımdan Manzaradan Parçalar. Başladım ben de dün. O bem de Y'm :)

mine dedi ki...

bütün yaz bizi ihmal etmen affedilmiş oldu ne güzel şeyler yapmışsın
bu arad almayayım orhan pamuku en son masumiyet müzesinde afaganlar bastı bir süre uzak kalalım birbirimizden : )

ipek dedi ki...

Leylak Dalı, hemfikir oluşumuza şaşırmadım; zira sayfanızdaki her kitabı keyifle izliyor ve okumaya çalışıyorum.. yorumlarınız benim için rehber niteliğinde, çok teşekkür:)),

Deniz'ciğim, bu kadar faal bir yaşamda, bir de okumaya vakit ayırabiliyorsun ya; helal sana!! aslan arkadaşım benim..

mine,
masumiyet müzesini ben de hiç beğenmedim. ve yarım bıraktığım tek orhan pamuk kitabı oldu:)