02 Ekim 2006

Domates Çorbası



Kendi blogumu yapmadan önce uzun bir süre buradaki yemek tarifleri arasında gezindim. Hepsi o kadar güzellerdi ki hepsini birden yapmak istedim. Pratik bulduklarımı denedim. Bir pırasa çorbası vardı ki, yaptım ve ailece bayıldık. Orijinal tarifi Nane Limon da bulabilirsiniz. Denemenizi öneririm çok iyi bir tarif. Ben bu çorbanın temel tarifini domates çorbasına uyarladım, sonuç çok güzel oldu. Teşekkürler Münevver.



Domates Çorbası

  • 2 büyük domates
  • 1 kurutulmuş domates
  • 2 çorba kaşığı salça
  • 1/4 ufak kereviz
  • 1 ufak havuç
  • 1 orta boy kuru soğan
  • 1 küçük patates
  • 2 çorba kaşığı un
  • 1 çay bardağı süt
  • 2 çorba kaşığı zeytinyağ
  • 1 tutam muskat, tuz, karabiber
  • Soğanı zeytinyağında kavurun, küçük doğranmış kereviz, patates ve
    havucu ekleyip biraz daha kavurun. Unu ilave edip 2-3 dakika sürekli
    karıştırın, domates salçası ekleyin. Kuru ve taze domatesleri ve yaklaşık 1-1,5 litre suyu ekleyip pişmeye bırakın. (suyu önceden az koyarsanız, kıvamına ve damak tadınıza göre
    ekleme yapabilirsiniz.)

    Sebzeler piştikten sonra blenderle ezin, sütü ekleyip biraz daha
    kaynatın.Muskat, tuz ve karabiberle tatlandırın, üzerine kaşar peyniri ile
    servis yapın.

    (Bulabilirseniz taze biberiye de çok iyi
    gidiyor.)

    1 yorum:

    munevver dedi ki...

    Eline sağlık İpekciğim,pek güzel olmuş.Muskat böyle çorbalara ne kadar yakışıyor değil mi?Hepinize afiyet olsun,minik kızını beslesin inşallah...