13 Mayıs 2010

Kakaolu Muhteşem Islak Kek


Yoğun Kakaolu Islak kek

Resmini gördüğünüz bu kek; benim hayatımda tattığım en lezzetli kek olup, 4 yıl boyunca bu sayfada yayınlanmış olan en iyi kek tarifidir! Oldukça nemli, yumuşacık ve yoğun lezzetlidir.

Hikayesi şöyledir:
Bundan yaklaşık 20 yıl kadar önce bir arkadaşımda yediğim, tarifini aldığım, denediğim ve asla arkadaşımda yediğim lezzete ulaşamadığım bir tariftir. 
Her yapışımda hayal kırıklığına uğradığımdan, bir kaç denemeden sonra vazgeçerek, damağımda kalan tadı ile yetindim. Ta ki, o eski tarif karşıma çıktığında hikayesini hatırlamayıp yeniden yapana kadar...
Ancak aradan geçen 20 yıl boyunca edindiğim bazı tecrübeler ve tesadüfen denediğim yeni bir ürün sayesinde, bu sefer o muhteşem lezzeti yakaladım. 
Ve ilk lokmada damağıma yayılan lezzet hafızamdaki yerini buldu ve bunun küskün olduğum o tarif olduğunu hatırladım...
Peki neydi fark?
Püf noktalarında anlattım.
 Yoğun Kakaolu Islak kek 

Malzemeler:
22 cm kek kalıbı için
1cup=240 ml=1 su bardağı
  • 1/2 cup hindistan cevizi
  • 1 tsp kabartma tozu
  • 2 cup un
  • 1,5 cup toz şeker (damak tadınıza göre 1 cup-2 cup arası dilediğiniz miktar)
  • 1 tutam tuz
  • 1/2 cup (100 gr) tereyağı ( aynı miktar zeytinyağı ile yapıyorum)
  • 1 cup su
  • 1/2 cup (50 gr=1 paket) dark kakao*
  • 1/4 tsp vanilya özütü ya da 1 pk vanilya (son yapışımda eklemedim ve daha yoğun bir kakao lezzeti elde ettim)
  • 1/2 cup süt
  • 2 yumurta


Hazırlanışı

  • 1.gruptaki kuru malzemeleri karıştırın.
  • 2.grup malzemeleri ufak bir sos tenceresinde ısıtarak karıştırın (Kaynatmayın)
  • 3. grup malzemeleri  köpük olana kadar (cam kasede)1dakika çırpın.
  • Kuru karışıma önce ikinci grup malzemeyi,  ardından 3. grup mazlemeyi ekleyin, mikserle 2 dakika çırpın.
  • Yağlı kağıtla kapladığınız kek kalıbına dökerek 175 C önceden ısıtılmış fırında 35-40 dakika pişirin.
  • Kürdan testiyle fırından çıkartıp soğutun.
Hepsi bu kadar...

Afiyet olsun...

ÖNEMLİ PÜF NOKTALARI


Bu muhteşem lezzeti elde edebilmek için basit ama çok önemli bir kaç detay var:
  1. Mümkünse bu keki bir gün önceden yapıp, üzeri kapalı şekilde bekletin, ertesi gün ikram edin. (Lezzet ve nemlilik oranı çok değişecek) Bu, yıllar içerisinde farkına varabildiğim, neredeyse bütün kekler için geçerli olan bir detay bence.
  2. *Kakao seçimi bu kekin lezzetini belirleyen temel faktör. Bu kek için mutlaka Dark kakao kullanın. Normal kakao kullanırsanız bambaşka bir tatla karşılaşabilirsiniz. Yurt dışında yaşayanlar Hershey's Dark kakao kullanabilirler. Türkiye için önereceğim tek marka Dr Oetker Gourmet kakao. Bu keki yaparken tesadüfen kullandığım bu ürün, meğer yıllardır kekimde eksik olan lezzetmiş. Çünkü o zamanlar arkadaşımın bu keki hep Amerika'dan getirdiği Hershey kakao ile yaptığını ve asıl lezzeti belirleyenin bu yoğun koyu kakao tadı olduğunu fark etmemiştim.
  3. Pişlme süresinin sonunda, keki fazla bekletmeden fırından hemen çıkartın ve üzerini kapatın. Fırında beklerse nem oranı azalır.
  4.  Katı yağ yerine sıvıyağ kullanırsanız, kekin nem oranı artar.

79 yorum:

MMO dedi ki...

Evdeki gourmet kakaomla bir şeyler yapmayı düşünüyordum bir kaç gündür. İsabet oldu..
Öyle bir anlatmışsınız ki işten çıkıp evde bu keki pişiresim geldi, en kısa zamanda deneyeceğim, paylaşımınız için teşekkürler :)

ANNEMİNELİ dedi ki...

Ellerine sağlık, çok güzel görünüyor.sevgilerrrrr.....

Fuat Gencal dedi ki...

Adı gibi muhteşem olmuş ellerinize, emeğinize sağlık.

Saygılar.

Defne dedi ki...

Sen çok özelsin, herşeyinle.

Kek mutlaka denemeliyim listemde artık.

Şarap hazır da biz bir türlü zamanı ayarlayamadık.

NOT: Bu birbiriyle alakasızmış gibi görünen üç cümle öyle görünmekle beraber aslında tam da anlaşılması zor bir alaka ve uyum içindedirler :)).

Selhan dedi ki...

Sahane gorunuyor... Ellerine saglik! En kisa zamanda denenecek :D

Sevgiyle,
Selhan

mine dedi ki...

fotoğrafa bayıldım, önümüzdeki hafta tariflerimin arasına girdi muhteşem kek(kakaolu ve çikolatalı tariflere dayanamamanın yararını! fazlasıyla görsem de vazgeçemiyorum : =))))

keklerde ben de aynı şeyi yaşıyorum, ilk gün beğenmeyip moralimi bozan ev ahalisi ikinci gün " aaa bu kek güzelleşmiş" dediklerinde özellikle...

GÜL dedi ki...

kek harika ama ben fincana bayıldım:))))

pdenizer dedi ki...

Selam
Tarif için öncelikle teşekkürler... Akşam eşimin ve işyerindeki arkadaşlarının kek isteğine karşılık tarifinizi denedim. Çoook güzel oldu. Sadece geniş yuvarlak tepside (kaç cm'lik bilmiyorum) yapmıştım ama daha küçük bir kalıp daha iyi olurmuş. Bir de ben hindistan cevizi kullanmadım ve fındık yağıyla yaptım. Bir sonraki seferde ise kesinlikle fındık ekleyeceğim. Eminim çok yakışır.

sevgiler

lezzettabağı dedi ki...

Bende bu keki deneyeceklerdenim sevgili İpek, Kızım özellikle böyle tatlara bayılıyor( bizde bayılırız eşimle)İş hayatına yeni başlayan kuzucuğum, fast food ları çok tercih etmediğinden bu kek ona öğle yemklerinde evdende götürebileceği alternatiften birisi olacak Elinize sağlık.. Fincan delisi olarak bende fincana bayıldığımı belirtmeliyim.. sevgiler.

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglik, öyle güzel ve detayli anlatmissiniz ki, yanlis birsey yapmak imkansiz gibi.... Mutlaka deneyecegim bir tarif... Sevgilerimle, güzel bir hata sonu diliyorum...

semiramis dedi ki...

hımmmmmmmmmm,
Dr. Oetker Gurme kakaoyu duymamıştım. Ben Kurukahveci Mehmet Efendi Kakaosunu ayıla bayıla herkese tavsiye ederken, demek Dr Oetker daha guzelini cikarmis. Hemen almalıyım.
Her zaman ki gibi harikasın.

MMO dedi ki...

Denedim bile, harika oldu! :)
http://maksatmuhabbetolsun.blogspot.com/

ipek dedi ki...

ayazma,
"yaptıktan sonraki yorumlarını merakla bekliyorum" diye yazdım ki, yorumun geldi bile:))çok sevindim beğendiğinize...
sevgiler.

annemineli,
fuat gencal,
selhan, teşekkür ederim...
herbirinize sevgiler..

defne'ciğim,
sen de benim için çok özlesin:) üç cümleni de yerine oturttum ben:)
görüşmek dileği ve sevgiyle..


mine,
beğenileceğini tahmin ediyorum. yorumuna teşekkür ederim.
sevgiyle..

gül,
:)) haklısın o finacana (ve onun diğer arkadaşlarına: september, november) ben de bayılıyorum:)
sevgiyle..

pdenizer,
elinize sağlık. ancak kekin tam lezzetini elde edebilmek için tarifi olduğu gibi uygulamanızı öneririm. yani hindistan cevizi bu tarif için önemli, fındıkla lezzetin farklı olacağını düşünüyorum.
sevgiler

şükran,
yorumun için teşekkür ederim:) fincanı jumbo shoplarda bulabilirsin: Royal Alberts..
sevgiyle..

münster,
aslında ufak bir iki detaya dikkat edilince çok basit ve pratik bir kek, buna rağmen gerçekten sıradışı ve lezzetli..
sevgiler..

semiramis,
kakao cidden çok lezzetli ve güzel; tavsiye ederim..
sevgiler

narcicegirengi dedi ki...

Gercekten harika olur bu kek. Bol cikolata tadinda, bol lezzetli...Bu arada bardaginiza bayildim.
www.narcicegirengi.com

narcicegirengi dedi ki...

Gercekten harika olur bu kek. Bol cikolata tadinda, bol lezzetli...Bu arada bardaginiza bayildim.
www.narcicegirengi.com

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik, mutlaka deneyecegim, Ayazma da denemis. Guzel bir hafta diliyorum.

Adsız dedi ki...

Dun yaptim, guzel oldu ama belki icine chocolate chip yada ceviz falan eklesek daha guzel olabilirdi. Kocam cok begendi :)

Not; evde hindistan cevizi olmadigi icin eklemedim.

Nilgun

ipek dedi ki...

Narciceğirengi,
Teşekkür ederim:) Blogunuzu güle güle yazın, aramıza hoşgeldiniz.

sevgiler

Aybike,
Teşekkürler, iyi haftalar...

Nilgün,
Elinize sağlık. Hindistan cevizi koymuş olsaydınız emin olun söylediklerinize ihtiyaç kalmayacaktı. Malzemelerle oynanınca lezzet çok değişiyor.
sevgiler

Adsız dedi ki...

Bir daha kesin hindistan ceviziyle o halde :)

Nilgun

Pınar dedi ki...

Keki hafta içi yaptım, inanılmaz güzel oldu, şimdiye kadar yaptığım en lezzetli kakaolu kek,

Teşekkürler İpek.
Sevgiler
Pinar

Adsız dedi ki...

Merhabalar,

Tarifinize gore keki hazirladim ve pisirdim. Sonuc harika! Bu guzel tarif icin cok tesekkur ederiz. Esim, "hayatimda yedigim en guzel islak kekti" dedi, sanirim bu ovgunun buyuk bir kismini siz hakettiniz.
Yalniz sormak istedigim bir konu var. Ben yuvarlak kek kalibinin icerisine yagli kagit koyarak pisirdim, sonrasinda servis yaparken kek cok boluk porcuk ve daginik oldu. Sıcakken kesmeye calistim bu sebepten olabilir mi? Sunumunu daha guzel yapabilmek icin kek soguduktan sonra mi kaliptan cıkarmaya calismak lazim? Sogukken mi dilimlemek lazim? Kalip icin bir onerinizi var mi?

Cok tesekkur ederim.

Sevgiler,

Gozde

ipek dedi ki...

Pınar,
Beğeniye çok teşekkür:) Hepinize afiyet olsun..
sevgiyle..

Gözde,
Övgüler için teşekkür ederim:)
Kek her kalıpta iyi sonuç veriyor; yeter ki püf noktalarını atlamayalım. Gözünden kaçmış olabilir diyerek yukarıda yazdıklarımı tekrarlıyorum: bu kekin en önemli püf noktası bir gün bekledikten sonra sunulması.
(kalıbının altına yağlı kağıt koyduğunda, kenarlarını da yağlamışsındır değil mi?)
sevgiler

zarpandit dedi ki...

koştum geldim ve diyorum ki altınmarka(kahve dunyasında mevcut) dark kakao kullanınız lezzeti karşısında kokusu karşısında sarhoş olmanız mümkündür :)))

en köşeye bir not : hersey's perfect chocolate chocolate cake yok böyle birşey diyip devamlı yapıyorum bilginize efendim :))

2.not: dr oetkerin gourmet kakaosu bana garip kokuyor gbi geldi burnum koku hücrelerini yok ediyor sanırım bu kadar beğenene bakılırsa :)

şenay dedi ki...

Ellerinize sağlık Bir çok site sahibince kekiniz denenmiş herkes çok güzel olduğundan bahsediyor.. Ben de hafta sonu deniycem..Acaba muffin kalıplarında aynı lezzet yakalanır mı? Hiç denediniz mi?
sevgiler...Şenay

ipek dedi ki...

Gökçe,
keki beğenmiş ve sık yapıyor olman beni çok sevindirdi. Blog dünyasında çikolata tadını senden sorarım ben:)
Dr oetker işi ilginç? o koku bana mest edici gibi geliyor, bir de altınmarkayı denemeliyim o zaman.
sevgiyle..

Şenay,
başta da yazdığım gibi, damağımda kalan lezzeti yakalayabilmek için, 20 yıl süresince bu keki çeşitli kılıklarda ve yöntemlerle denedim. Muffin de dahil. Belkediğim sonuca yukarıda verdiğim detaylar sayesinde ulaşabildim ancak.
Elbette muffin kaplarında da yapılabilir de; önce bu şekilde denersen aradaki farkı değerlendirebilirsin. Nacizane önerim; kek kalıbı-bir gün dinlendirme-dark kakao..
sevgiyle..

Adsız dedi ki...

süper olmuş ..en kısa zamanda denemeliyim...ben de buna benzer bir tarifi uygulamıştım.hazır brovniler gibi olmuştu o da...tekniği buna benziyor.ama tarif gramajlı.biraz zor oluyor tartı olmayınca.sizin de tarifin üzerine aldığınız not kafamı karıştırdı.yazım hatası heralde.nasıl 1 cup=125 mlt.oluyor.240 diyecektiniz galiba.sevgiler.sevilay..

Adsız dedi ki...

merhaba, ikinci gruptaki malzemeleri ne kadar isitmamiz gerektigini soylermisiniz tesekkurler

rabis dedi ki...

merhaba.
bende denemek istiyorum ama bir sorum olacakti : karbonat derken, kabartma tozumu demek istiyorsunuz ?
cevabiniz için tesekkürler.
fransa'dan sevgiler

ipek dedi ki...

Sevilay
uyarı için çok teşekkürler, ciddi bir karışıklık olmuş bu sefer. Hemen düzeltiyorum. umarım bu keki sen de beğenirsin.
sevgiyle..

Adsız,
İkinci gruptaki malzemeleri, kakaolar eriyip tamamen karışana kadar ısıtmanız yeterli. Kaynatmayın..
sevgielr

Rabis
Hayır, karbonat=baking soda. yani bildiğimiz karbonat.
sevgiler

bir dilim bir tutam dedi ki...

Keki yaptim yaklasik 2 saattir de soguyor.Allahim yarini nasil bekleyecegim?
Bu aksam yerim herhalde kalaninida yarin...

Adsız dedi ki...

tekrar merhaba..uyguladığım tarifi sizinkiyle karşılaştırdım sadece onda hindistan cevizi ilavesi yok.bir de karbonat kullanılmış.Ben de bu şekliyle uygulamıştım ve çok ama çok memnun kalmıştım ..gerçekten de çok güzel bir reçete.birde sizin önerilerinizi dikkate alarak en kısa zamanda yapacağım.sevgilerimle..sevilay

Adsız dedi ki...

pardon kabartma tozu diyecektim.bence ikisini de birarada kullanabiliriz...
Karbonat da kakaonun tadını daha çok hissetiyor bence.

balböcükleri dedi ki...

ya bu cup dediğiniz ölçü neyin nesi.

canikom dedi ki...

selam ellerinize sağlıkkkkkkkkkkkk
1cup 240 ml demişsiniz.
1 cup su-240ml su
1/2 cup süt-120 ml.
olarak koyacağız doğru anlamış mıyım acaba .tşk ederim.

acemi aşçı dedi ki...

Serap,
ben yorumları cevaplayana dek sanırım senin kek soğumuştur:) Beğendin mi?

Sevilay,
şimdiden kolay gelsin...

Serpil,
Piyasada iç içe geçmiş kaplar şeklinde satılan, ya da ölçekli minik sürehilerin yanında (cup) olarak işaretlenmiş, yemek yapımında kullanılan, uluslararası bir hacim ölçüsü birimi..Fazla hassas olmasında sizin için sakınca yoksa, su bardağı da kullanabilirsiniz.

Canikom,
aynen dediğiniz gibi..

Defne dedi ki...

Kek fırında şekerciğim. Kekin harcı bile çok farklıydı. Öyle dar zamanda yapıldı ki, bakalım sonuç ne olacak?

balböcükleri dedi ki...

yorumuma cevap yazdığınız için çok teşekkürler bu keki denemek istiyorum o zaman cup yazılan malzemeyi su bardağı şeklinde kullanacağım.1 cup bir su bardağı olarak yapabilirim sanırım.

Cafe Pepela dedi ki...

Mmm..
Çok hoş görünüyor,ıslak keke bayılırım,mütemadiyen yaparım,klasik lakin enfes bir tat..
Tarifinizi de not ediyorum,bir de böyle deneyeceğim inşallah:)
Ellerinize sağlık ..

Sevgilerimle..

ipek dedi ki...

Defne ciğim,
sevdiniz mi?

serpil,
elbette. ya da daha net ölçü kullanmak isterseniz, ml ölçüsü kullanabilirsiniz.

papella,
umarım seversiniz..

Selhan dedi ki...

Kek cuma gunu yapildi! Cumartesi aksami misafirlerden ve en onemlisi cocuklardan "pek iyi" notu aldi :D Cok guzel oldu gercekten. Bugun de vanilyali dondurma ve rasberry ile denenecek... Renk uyumunu dusunsenize :D

Ellerine saglik, sevgiyle...
Selhan

Defne dedi ki...

Pek güzel oldu pek! Bayıla bayıla yedik ve ben ertesi gün hızımı alamayıp yanına bir top sade dondurma da ekledim yerken. Ne olacak bu halim bilmem? Tarif için teşekkürler ve de öpücükler.

Ilker Erdem dedi ki...

Tarifin icin tesekkurler. Gercekten cok guzel bir goruntusu var. Ilk firsatta denemek istiyorum. Sevgiler

Gizemli Tatlar dedi ki...

Ellerinize sağlık ben de denedim ve bloğumda yayınladım.Muhteşem değil muhteşem ötesi bir kek.Harikasınız.Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Merhaba .Acaba nasıl , kaç cm'lik bir kalıp kullanmak lazım.
Sevgiler
ayşe

Ayşe dedi ki...

Kek fırında pişerken size de teşekkür mesajımı yazayım dedim. Bu üçüncü yapışım, ilk ikisi muhtesem olmıştu. hatta eşim hayatında yediği en güzel kekin bu oldugunu söylemişti. eminim ki bu da çok güzel olacak. ben bir de fırından çıkarınca sıcağıyla sarıp sarmalıyorum ve öyle soğutuyorum, sıcak buharlar sayesınde nem oranı daha bir artıyor.

İpek hanım paylaşımınız için çok teşekkür ederim. ellerinize sağlık...

ipek dedi ki...

Hanımlar, harikasınız; hepinizin ellerine sağlık.
Nazik teşekkür notlarınız için de ayrıca teşekkürler:)

hilal dedi ki...

bende böyle bir tarif peşinde koşanlardanım..az önce eya da gördüm tarife bakmaya geldim..geçenlerde bbchd de sakallı aşçılar diye bir program izledim..pastaya ıslak olması için kola (coca cola) kattılar sanırım su yada süt süt yerine.. böyle birşey duydunuzmu acaba..denemeye değermi?

sevgiler

ipek dedi ki...

Hilal,
yukarıdaki tarifle yaptığında kola vb gibi katkılara hiç gerek olmadığını göreceksin. bahsettiğin detayları duymadım; duymuş olsaydım da pek aklıma yatmazdı açıkcası:)
sevgiyle...

Löplöpcü dedi ki...

Tarifi bir zamanlar kopyalamıştım ve nihayet dün keki yaptım. Malzemeleri aynen söylediğiniz gibi kullandık. Hoş oldu güzel oldu ama kek ıslak olmadı??! Yani içi istediğimiz gibi çamur kıvamında olmadı. Bizim mini fırınımız var (elektrikli) ve normalden daha sıcak bir termostatı var herhalde. O yüzden 150 derecede 30 dakika pişirmemize rağmen normal kek gibi oldu. Ne tavsiye edersiniz?
teşekkürler

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık.
Üşenmedik yaptık kekinizi dün akşam.
Hatta aşama aşama fotoğrafladım. BAkmak isterseniz
http://hayatimdakidler.blogspot.com/2010/09/haziranda-niyetlenmisim-bu-keki-yapmaya.html

Çok beğendik tekrar teşekkür ederim.
Sevgiler

Unknown dedi ki...

Ellerinize sağlık.
Üşenmedik yaptık kekinizi dün akşam.
Hatta aşama aşama fotoğrafladım. BAkmak isterseniz
http://hayatimdakidler.blogspot.com/2010/09/haziranda-niyetlenmisim-bu-keki-yapmaya.html

Çok beğendik tekrar teşekkür ederim.
Sevgiler

Lavanta Bahçesi dedi ki...

Eşimle hep konuştuğumuz, tarifini aradığımız yoğun kakaolu kek tarifini bulmuş olmaktan ötürü çok mutluyum :)) tarifi yazdım ve ilk fırsatta denenecek, Hershey's ürünleri gerçekten çok güzel oluyor -yurt dışında yaşadığım dönemden biliyorum-, yurt dışına gidenlere sipariş edeceğim ama o zaman kadar Dr. Oetker .) paylaşım için çok çok teşekkürler.
Ahu

ipek dedi ki...

Löplöpcü,
fırın kek yapımında malzemeden sonraki en önemli faktör. elektirkli mini fırın konusunda yorum yapamıyorum, çünkü denemedim. keki nemli yapan özelliklerden biri de pişme süresi sonunda fırında hiç bekletmemek; buı detayı atlamış olabilir misiniz acaba?

Pınar,
muhteşem.. sayfana bir koşu gidip baktım; beğenilerimi orada aktardım:)

Lavanta bahçesi,
detaylara dikkat edildiğinde, beğeneceğinizden eminim:) şimdiden kolay gelsin

Adsız dedi ki...

Kekinizi haftasonu denedim vee... gerçekten şimdiye kadar yediğim en güzel kek diyebilirim. Yalnız ben tüm malzemeler karıştıktan sonra kıvamı sulu geldiği için biraz daha un ilave ettim. yine ıslak ama daha sıkı yapılı oldu. kek karışımının normale göre daha sulu olması mı gerekiyor?
Bir de fırında sadece alt+üst ısıtmayla mı pişiriyorsunuz? fan da açıyor musunuz?

Teşekkürler.
Melek

acemi aşçı dedi ki...

Melek,
Kek karışımı gerçekten de suluca kıvamda. Un ilavesine gerek yok, o kendini toparlıyor ve köpüksü yapıda oluyor. Pişirirken alt üst ısıtmayla pişiriyorum.
Bu arada, elmalı nemli keki de denemeni öneririm.

kocasının kuzusu dedi ki...

bende yaptım tadı cok guzel ama ıslak kek gibi asla olmadı normal kakaolu kek oldu

zupice dedi ki...

İpek Hanım,
Çiğ yumurta korkum nedeniyle hiç ıslak kek yapmazdım. Ta ki bu tarifinizi deneyene kadar! Hatta ben mideme dokunuyor diye kakaolu kek yerken çekinirdim. Ta ki bu tarifi deneyene kadar... :) Eşim ve ben bayıldık bu keke, özellikle çikolata sever eşim lüp lüp lüpledi. :)
Ellerinize sağlık. Sevgiler...
EG

Ebru Yıldırım dedi ki...

inanılmaz başarılı bir tarif! internetteki pek çok tarifi deneyip hüsran duyan ben, bunu denedim ve harika oldu! aynı hazır satılan şu hastası olduğumuz browni kek gibi oluyor. yalnız gerçekten ertesi gün yemeli. yapacaklar mutlaka bir gece dinlendirsin. çok teşekkürler.

lalelimutfaklar dedi ki...

keki denedim su an firinda pisiyor.ama ben tadina bakmadan yorum yazmak istedim. pismeden bile harika gorunuyor. bu kekin hindistan cevizsiz halini bir kac kez denemistim cokta begenilmisti. ama hindistan cevizli hali kimbilir nasil olacak sabirsizlikla firindan cikmasini bekliyoruz. ellerinize saglik.

Adsız dedi ki...

Hindistan ceviziyle paket halinde satılanları kastediyorsunuz değil mi.

acemi aşçı dedi ki...

evet

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Bu muhteşem keki daha önce de Ayazmanın bloğunda görüp denemiştim. Geçen pazar tekrar yaptım. Çok seviyorum ben bu keki. Favori kekim oldu diyebilirim. Paylaşım için teşekkürler. Sevgiler. (Ayrıca bloğumda da size link vererek paylaştım bilginize)
Sımsıcak sevgilerle Aysel...

meyse dedi ki...

merhaba, ben de bu kervana katılanlardanım:) gerçekten çok lezzetli bir kek oldu, hep eşlerden örnek veriyorlarya:) benimki de bundan sonra sürekli isterim bunu senden dedi:) yalnız ben verilen sürenin sonunda kürdana yapışık hamur çıktığı için fazladan pişirdim, kürdan temiz çıkana kadar, bence yeterince nemli bir kekti ama o süreyi aşmasam daha da mı nemli olurdu acaba, kürdan testi yapın dediğiniz için ona uydum. tarif için teşekkürler...

acemi aşçı dedi ki...

Hanımlar, bu güzel yorumlara binlerce teşekkür.
Meyse,
doğru olanı yapmışsın. pişme süresi her fırında farklı olabiliyor. bu yüzden kürdan testi doğru karar. keki asıl nemli yapan bir gün boyunca üzeri kapalı şekilde beklemesi.
sevgiler

Pelin dedi ki...

Suan firinda pismekte olan kekim umarim senin yaptigin gibi lezzetli olur. Muhtesem anlatisin ve guzel tarifin icin tesekkurler. Kek canavari oglumla birazdan tadacagiz.
Sevgiler

Pelin dedi ki...

Kek gercekten guzel oldu ama yogun islak kek olmadi normal bir kek oldu. Harfiyen uyguladim tarifi ama niye olmadi anlamadim
Sevgiler

acemi aşçı dedi ki...

Merhaba Pelin,
kek aslında yoğun ıslak değil ama yoğun nemli bir kek.
Deneyenlerin büyük çoğunluğu bu sonuca ulaşırken, az da olsa bir bölümü hayal kırıklığı yaşadı. bunun nedeni, her kekte olduğu gibi fırın , hatta kek kalıbı farklılıklarından olabileceği gibi, pişme süresini az da olsa uzun tutmak, piştikten sonra soğuması için fırında bırakmak gibi etkenlerden dolayı da kek kuruyabiliyor. ama kanımca asıl farklılığı yaratan şey, keki fırından çıkartır çıkartmaz üzerini aliminyum folyo ile sıkıca kaplayıp, eresi güne kadar bu şekilde bekletmek yaratıyor.
dilerim hayal kırıklığına uğrayıp denemekten vaz geçmez ve seni mutlu edecek sonuca ulaşırsın.
sevgiler

zupice dedi ki...

İpek Hanım,
Bir kez daha beğenilerimi sunmak için yazıyorum. Bu haftasonu yine yaptım bu kekten, en son minik yeğenimin "Annem de güzel kek yapıyor ama, en güzel kekleri hep Yengem yapar!" sözlerini duyduğumda, nasıl şahane bir tarif olduğunu bir kez daha anladım. Çok teşekkür ederim. :)
Bu arada kapaklı kelepçeli kek kalıbıyla yaptım bu keki, kapağını sıkı sıkya kapatıp bir gece de bekletince tadından yenmedi. ;)
Sevgiler,
Ece

acemi aşçı dedi ki...

Ece Hanım,
HARİKASINIZ:)

seyabb dedi ki...

harika görünüyor...

ıbır cıbır dedi ki...

Merhaba karbonat miktarini tam olarak anlayamadim. Bir paket karbonat degil sanirim. Kasik olcusu olarak verebiliseniz cok sevinirim. Simdiden tesekkur ederim.

acemi aşçı dedi ki...

karbonat miktarı 1 paket

ıbır cıbır dedi ki...

Yeniden merhaba benim piyasada olan ve bildigim karbonat paketleri baharat markalarinin cikardigi ve en az icinde 3 yemek kasigi miktarinda karbonat olan paketler. O yuzden bir paket karbonat bana fazla gibi geldigi icin sorma geregi duydum. Kaşık olcusu olarak olcuyu vermeniz mumkun mu? ( mesala bir tatli kasigi gibi) yeniden tesekkurler

acemi aşçı dedi ki...

ıbır cıbır,
ben bir yıldır profesyonel olarak pasta yapıyorum ama bahsettiğiniz 3 yemek kaşıklık paketlerle bugüne kadar hiç karşılaşmamışım :) benim bahsettiğim pakette yaklaşık 1 tsp= çaykaşığı dolusu kabartma tozu yer alıyor
srvgiler

Tugba dedi ki...

cok nefiss görunuyor bugun ilk isim denemek oldu ama husrana ugradim ici cig oldu, ayni islak hamur gibi pismedi, pektte kabarmadi niye aceba?? sodami eklediniz yoksa kabartma tozumu? yardimci olursaniz cok sevinirim ipek hanim...

Adsız dedi ki...

Merhaba İpek Hanım karbonat yerine kabartma tozu kullanmamız uygun olurmu acaba? Denemeyi düşünüyordumda yardımcı olursanız sevinirim.

cisem dedi ki...

Dun gece buldum tarifi. Simdi denicem. Ama suortasi delik kek. Kalıpların da yapmayı denicem umarim olur.

Unknown dedi ki...

merhaba, çok cezbedici görünüyor, en kısa zamanda deneyeceğim lakin bir şey kafama takıldı iyice soğuduktan sonra üstü kapanacak değil mi aksi halde hamur olur sanırım.

Unknown dedi ki...

Yumurta sayisi az degil mi?