15 Mart 2010

Ev yapımı Likör : kayısı likörü (Çakma Archers:)

Ev yapımı kayısı likörü

Bunu seveceğimi hiç düşünmemiştim açıkcası! Çünkü likör sevmem.
Sonuç beni fazlasıyla yanılttı:)
Bu yüzden bu resim ve tarif bugün burada; paylaşmalıyım. (aslında paylaşmasam da şişeleyip satsam mı? Tadanlar önerdi :)

Geçen yaz, bir anda ağaçtaki tüm kayısılar toplanınca "ne yapılır?" sorusu düştü aklıma. Reçel? Hiç tüketilmez bizde. Zaten bu konuda o kadar başarısızım ki !
Ondan önceki yaz vişnelerle başa çıkışım/mayışım  geldi aklıma: Likör! (Gerçi o likörler hala dolapta durmakta; olsun hiç olmazsa "durmakta".
 Vişne likörü tarifi mi birkaç ufak dokunuşla kayısı için adapte ettim, mutfak dolaplarının bir köşesine attım.
Sonra da orada unutmuşum. Geçen güne kadar!

Bu likör şimdi benim konuklarıma sunmaktan en çok gurur duyduğum ürünüm! Gelen yorumlarla ayaklarım yerden kesiliyor!

Malum kayısı mevsimi yaklaşıyor; hatırlatmak istedim:)

Kayısı Likörü
  • 1 kg Taze Kayısı
  • 70 cc Votka
  • 1 kg şeker (orijinal likör tarifi böyle ama ben 1/2 kg şeker kullanıyorum ve yeterli olduğunu düşünüyorum)
  • 5 adet kayısı çekirdeği içi
  • 1 çubuk tarçın
  • 1 adet yıldız anason
Hazırlanışı:
  • Kayısıları yıkayıp 5 tanesinin çekirdeğini çıkartın.
  • Büyükçe bir kavanoza koyun. Tarçın ve yıldız anasonu, kabuklarını kırdığınız çekirdek içlerini ekleyin.
  • Üzerine şekerin tamamını dökerek kapağını kapatın.
  • Tam gün kuvvetli güneş alan bir yere yerleştirin.
  • Bir kaç günde bir sallayarak şekerin karışmasını sağlayın.
  • Şeker tamamen eridiğinde votkayı ekleyip, karıştırın, kapağını tekrar kapatıp bu sefer güneş almayan, oda sıcaklığında, ancak karanlık bir yere yerleştirin.
  • 3 ay boyunca hiç kapağını açmayın.
  • 3. ayın sonunda likörünüz hazırdır.
Not:
  • Kayısıları ister bütün olarak, ister çekirdeksiz ilave edin fark etmez. 3.ayın sonunda kayısı diye birşey pek kalmıyor zaten. Bu yüzden likör hazır olunca süzgeçten geçirerek başka bir şişeye/kavanoza aktarın.
  • Likör hazır olup da kapağı açıldıktan sonra mutlaka buzdolabında saklayın.
  • Eğer acıbadem kokusundan hoşlanmıyorsanız kayısı çekirdeği ilavesini yapmayın.
  • Şeker oranını 500gr ile 1 kilo arasında oynayabilirsiniz. 500 gramla yapılınca likörden ziyade Archers tadını yakalarsınız.
  • Ve nacizane tavsiyem: buzla servis yapmayı da deneyin

Afiyet olsun

6 yorum:

Unknown dedi ki...

evde bende vişne ve kahve likörü denemiştim.ama kayısı likörünü hiç duymamıştım.kayısı mevsimi gelir gelmez ilk deneyecegim tarif bu.sadece 5 tanesinin çekirdegini çıkartıyoruz demişsin ya digerlerini kesmiyormuyuz.yani bütün bütün mü koyacagız.

Saglıklımutfak dedi ki...

Likör severim bende vişne yaparım. kayısıda değişik eline sağlık canım. sevgiler iyi haftalar

Hayattan Azıcık dedi ki...

Direk aaaaaa evde likör süperr ne hava atarım ama kayınvalideme diye düşünmeden geçemedim :))) ( çok severim anneciğimi ama ben yaptım olayı ayrı) Derhal yapmam lazım. Tüm gün neresi güneş alıyor ki diye düşünmeye bile başladım. Kesin yapacağım çıksın kayısılar hemen.
Süpersin sevgiler...

Zamandan Sızan dedi ki...

Bu blog gittikçe baş döndürcü hâl almaya başlıyor!!!^
;)

... dedi ki...

bu aşçının neresi acemi :)
sevgiler...

Unknown dedi ki...

Eve gider gitmez hemen anneme veriyorum tarifi ve kaysıları :) yapsın zaten 3 ay sonra anca içebilcez :)