24 Kasım 2006

Pizza yapımı "sebzeli"

Pratik Pizza Yapımı

Haftasonu için biraz şımaralım mı? Eğer ekmek makinanız varsa buyrun size kolay bir tarif. Neden vejateryan olduğuna gelince; çünkü bizim evde salam sosis vs yok, girmiyor. Çünkü bunlar çocuklar için çok cezbedici şeyler, onları uzak tutmak imkansız. Ama içerdikleri nitrit, nitrat ve diğer lüzumsuz şeylerden dolayı da bir okadar sağlıksız. Başarabildiğimiz kadar uzak tutalım çocuklarımızı diye düşünüyorum ben, nasıl olsa birgün okulda vs yiyecekler.

Ekmek Makinesinde Vejateryan Pizza
6 kişilik

Hamuru için:

250 ml ılık su
3 yemek kaşığı zeytinyağı
1 çay kaşığı şeker
2 çay
kaşığı tuz
400 gr buğday unu
2 çay kaşığı kuru maya
Domates sosu için:
3 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kasığı kuru kekik
1 yumurta beyazı
2 yemek kaşığı zeytinyağı

Üzeri için:


1su bardağı rendelenmiş taze kaşar peyniri
2 adet domates
15-20 adet mantar
2 adet çarliston biber
1 küçük kutu konserve mısır
½ su bardağı dilimlenmiş siyah zeytin
5 adet kurutulmuş domates (ince ince dilimlenmiş)

Yapılışı:

1. Malzemeleri yazılış sırasıyla ekmek makinesine koyun. Hamur yapma programını seçin.
2. Program sona erince elde ettiğiniz hamuru hafifçe unladığınız tezgahta, fırın tepsisine sığacak şekilde açın.
3. Fırını çok az ısıtıp (40 C) tepsiyi yerleştirin ve 15-20 dakika kadar daha hamurun kabarmasını bekleyin.
4. Domates salçası, yumurta akı, zeytinyağı ve kekiği bir kapta karıştırın. Fırça yardımıyla hamurun üzerine yayın. (yumurta akıda nerden çıktı demeyin, deneyin. hamuru çıtır çıtır yapıyor)
5. Üst malzemelerini, yukarıdaki sıraya göre homojen bir şekilde dağıtarak hamurun üzerine ekleyin. (kaşar peyniri en altta olacak, yoksa diğer malzemeler sulanıyor)
6. 180 C fırında, 20-30 dakika civarında pişirin.
Güzel bir haftasonu geçirmeniz dileği ile...

8 yorum:

Adsız dedi ki...

of offffff....

Çok açım ben yaaa :(((

Bu saaterde bi daha senin bloguna girmeyeceğim :)

Sevgilerimle,

Yıldız

LaMa dedi ki...

Sevgli becerikli,mutevazi acemi asci;
Iki dilim pizza bir de ogretmenler icin aldigin lalelerden bir tane rica ediciim :P
Sagolasin varolasin :)

munevver dedi ki...

İpekciğim,sen yazınca benim de aklıma geldi.Çocuklar küçükken, sosis ,salam kola nedir bilmiyorlardı.Yakınlarımız da durumu bildikleri için hiç ortaya çıkarmıyorlardı.Ta ki biraz büyüyüp anlayıncaya kadar.Çok mahcup da olmuştum,davetlerde.Görmemişler gibi saldırmışlardı.Gerçekten de görmemişlerdi.Ne kadar uzak tutarsan o kadar iyi.Sonra okulda ,dışarda ne yediğini görmüyorsun çünki.

Eline sağlık,sebzeli pizzan çok güzel...

Adsız dedi ki...

Yıldız ne matraksın yaw, öldüm gülmekten.. Çok özlemişim seni..

Sevgili Lama, önce çiçekleri sunayım, buyruuun... İki dilim pizza derhal geliyor, sıcak sıcak.. yakında yeni sürprizlerim olacak:) senin porsiyonunu hazır tutacağım bekle olur mu? Çok sevgiler..

Münevver ciğim, seninle ne çok ortak benzerliklerimiz çıkıyor. Dur bakalım daha neler çıkacak. Çok hoşuma gidiyor benim bunlar.. Sevgiler
İpek

ipek dedi ki...

Münevver ciğim, tecrübeli bir blogger olarak ne zamandır sana soracağım unutuyorum, ayın yemek etkinliğine sadece belirtilen tarihte mi gönderiyoruz tariflerimizi yoksa belirtilen tarihe kadar herhangi bir gün oluyor mu? Ben ilk defa katılacağım .. Malum acemiyim:)
Sevgiler

munevver dedi ki...

İpekciğim, etkinlik için belirtilen tarihte yayınlıyoruz.Eğer işin varsa 1-2 gün önce olabilir ama geç değil.Örneğin kabak yemeklerini Aralık 15 de yayınlayıp,linkini o gün göndereceğiz..Aynı gün herkes yemeğini yayınlamış oluyor böylece...
Bakalım senden nasıl bir yemek gelecek?
Sevgiyle...

ipek dedi ki...

Çok teşekkürler Münevver ciğim.
Yemeğim aslında hazır, şansa bak ki, tam duyurunun çıktığı gün yayınlamak üzereydim, tesadüfen gördüm ilanı, şimdi tarihin gelmesi için bekletiyorum draftlarda.
Sevgiler:)

Adsız dedi ki...

İpek hanım merhaba,
Ekmek makinasız, hamuru nasıl yapabiliriz? Çok teşekkürler...
Banu
not: siteniz çok şirin, epey (birkaçtan fazla, birçoktan az:-)) tarifinizi denedim, çok güzel oldular, teşekkürler...