04 Aralık 2006

Yeşil Mercimek Salatası

Bu yemeğe aslında salata demek biraz haksızlık. Benim bildiğim
kadarıyla bir öğünde almamız gereken tüm besinler bu tabakta mevcut.
Karbonhidratı, proteini, vitamini vs. Eğer sevdiğiniz bir lezzetse bence yanına
başka birşey eklemeden bolca yiyin. o kadar faydalı ki...

Yeşil Mercimek Salatası

6-8 kişi için

Malzemeler:

  • 1 su bardağı yeşil mercimek
  • 2 kahve fincanı çiçek şehriye
  • 3 domates
  • 2 salatalık
  • 8 sap taze soğan
  • 2 sivribiber
  • 10 dal taze nane
  • ½ demet maydanoz
  • 4-5 yemek kaşığı sızma zeytinyağı
  • 4-5 yemek
  • kaşığı nar ekşisi
  • ½ adet limon
  • 1 çorba kaşığı kuru nane
  • 1 tatlı
  • kaşığı kuru fesleğen veya reyhan
  • tuz
Yapılışı:

1. Mercimekleri ayıklayın yıkayın ve bol
suda haşlayın.

2. Kaynadıktan 5 dakika sonra suyunu süzün yeniden temiz su ekleyerek iyice
pişene kadar kaynatın. Soğumaya bırakın.

3. Şehriyeleri haşlayın fazla suyunu süzün, soğumaya bırakın.

4. Derin bir salata kasesine, domates, ve salatalıkları küp küp doğrayın,
biberleri ince dilimleyin. Nane ve maydanozu incecik kıyın.

5. Soğumuş mercimekleri ve şehriyeleri ve tüm diğer malzemeleri ilave ederek
iyice karıştırın.

Afiyet olsun.
(Sayfamdaki posting kısmında arıza olduğu
için, önceden yapıp kötü günler için sakladığım tariflerden birini
yayınlıyorum.)


1 yorum:

LaMa dedi ki...

Selam Ipek,
durust olmak gerekirse sushi haricinde yemek gordugume sevindim:)kendileri hic ilgimi ckemiyorlar da ;p
Benim de beta bloegger'da o sorun vardi,sikayet ettim,dediler ki"boyel bir sorun farkettik tamir ettik ,tekrar deneyin".
Denedik, olmus di mi?
hoscakall