05 Mart 2007

Baba ya doğumgünü pastası


Geçenlerde Eşimin doğumgününü kutladık. Dolapta hazır şeker hamurları, eh iyi- kötü, bir kere bulaşmışız da bu işlere; tabi günler öncesinden ellerim kaşınmaya başladı. "Bu sefer daha iyi olmalı " dedim kendime. Kafamda tasarımım da hazırdı zaten...

Eşimin harika bir hobisi var: Balıkçılık. (Ankarada oturuyoruz diye şaşırmayın, balıkçılık için uygun, tahmin edemeyeceğiniz kadar çok yer var civarda)

Tek amaç balıkları avlamak olmasa da doğada olmak, işin kendine özel alet edevatlarına sahip olmak , uyulması gereken kuralları, hatta ritüelleri ,giyimi kuşamı onda bir tutkudur. En büyük hayali ise Mimi biraz daha büyüyünce onunla balığa çıkmak.
Eh, pastanın teması yeterince açık değil mi?
Mimi ve babası balık avında!

Hemen plan yapılıyor:
Mimi ve babasını oyun hamurundan yapmak en kolayı,(öyle zannet!) bir gün öncesinden gizlice yaptım bile.

Ben çocukken doğumgünü pastalarımın birinde (dikkat edin 60 ların sonundan bahsediyorum)jöleden yapılmış bir havuz ve içinde şeker hamurundan pembe balıklar vardı . Harikaydı.

Bunu kullanabilirim: Jöle ve deniz.. Mavi şeker hamurum zaten var...Güzel.
Bu sefer kararlıyım hazır pandispanya kullanacağım, ama yine denesem mi, tam istediğim boy, ufak bir kalıp da almıştım hani..Nasıl olsa yedekte hazır kek tabanı var. (İflah olmazsın sen..dene de gör)
Geçen sefer ara krema güzeldi onu yapayım. (evet krema da hazır) Meyvalar dilimlensin: Ananas ve çilek.
Güzel heşey hazı görünüyor, başlıyoruz... (Görünüşe aldanma!!:)



Pandispanya fırından çıktı, ağlamak üzereyim, sonuç yine hüsran, üstelik bu sefer daha bile beter. (Henüz Hanimiş in notlarını okumamışım çünkü, kek kenarlara tırmanmıyor )
Neyse hazır pandispanya kullanalım.

Hmm çok güzel işte budur, kremayı da süreliimm, meyva dilimlerini ve çikolata parçalarını da serpiştireliimm.. O da neeee?? Bu kek üç katlı, benim krema ilk katta bitti??? Offf!!
Neyse evde toz krem şanti var, bir katı da öyle yaparız artık..

Bu arada pandispanyayı Burcu nun öğrettiği şekilde hindistan cevizi sütü ile ıslatıyorum (bu cidden çok iyi oluyor) Şimdi krem şanti yayalım bu kata da . Evet meyvalar, çikolatalar.. Hmm güzel. Krem şanti arttı üzerini de kaplayalım şöylee.. Bu kekte hafif bir eğrilik mi var bana mı öyle geliyor? Neyse işimize bakalım.Sıra şeker hamurunda.

O neee?? bu nasıl bir mavi böyle? hayal ettiğim bu değildi ama yapacak birşey yok artık.
Evet hamur açmada ustalaşmışız iyi gidiyor, güzelce kapladık, hala bir yamukluk var kekte ama?
Kenarlara bariyer yapmak lazım, jöle akmasın.. Yapıyoruz. Bariyerleri suyla yapıştırıyoruz iyice... Oyun hamuru figürleri de yerleştiriyoruz ama figürler kurumuş, çatlamış ve de dağılmış!!! Yeniden yapıştırmaya çalışıyoruz!!!
Ve jöle! Güzelce azar azar döküyoruz kaşıkla, soğumaya yakın. Ooo çok güzel oldu. Fakat aksilik işte balıkları unuttuk. Hemen yerleştiriyoruz balıkları, üzerine bir kat daha jöle: İşte herşeyin bittiği o an!!! Jöleler kenardan akmaya başlıyor çünkü pasta eğri, şeker hamuru erimiş, her yer mavi.. İçine koyduğum balıklar darmadağın.. Yeter, Buraya kadar!
Kaptığım gibi dolaba koyuyorum pastayı.
Akşam çıkartıp çıkartmamaya karar veremedim. Ama Mimi tutturdu "nerde pasta, doğumgünü pastasız olmaz ki" diye. Mecburen çıkarttım.
Bence berbattı. Ama eşim öyle duygulandı ki.. İçeri tabak getirmeye gidip geldim, hala pastanın başında mutlu mutlu seyrediyordu.
Herşeye değdiğini hissettim...
Pastanın tadı da çok iyiydi bu arada. Tabi herzamanki gibi üstü yenmedi.:)
Mimi bir an babasına hediyesini getirmek üzere ortadan yok oldu. Bu şekilde geldi.. Babası bunun hayatının en güzel hediyesi olduğunu söyledi. Anne ufaktan hislendi:)

29 yorum:

Adsız dedi ki...

Bence hiç de o kadar kötü görünmüyor. Bilakis mavinin tonu çok iç açıcı ve albenili olmuş. Elinize sağlık

Sevgiler

Yıldız dedi ki...

Ayyyy bak ben de hislendim şimdi, kollarımdaki tüyler ayağa kalktılar.

Bu arada mimicim çok yaratıcı, kime çekmiş acaba :) Ne demişler anasına bak kızını al...

Enişteye :))) nice mutlu yaşlar.

Sevgilerimle,

Zeynep B. dedi ki...

:))) çok hoş valla...ben olsam senin yerinde sinirden pastayı tek başıma yemiştim !! :))
Ama yine de el emeği göz nurudur, en değerlisi budur...

Adsız dedi ki...

Acemi Asci, bu tasmalar filan su efektine cok uymus. Sanki planlanip da yapilmis gibi... Sen ne dersen de, bu pasta cok hos. Su kismi son derecede inandirici duruyor. Ellerine saglik.

zinnur

Berceste dedi ki...

Nice senelere....

O torbanın içindeki minik kuşu benim yerime öper misin?

Nukhet dedi ki...

Ipekkkkk

Haksizlik etme kendine yahu. Ne kadar guzel ve yatarici bir fikir olmus. Zaten resim yeteneginden dolayi figurlerin super. Bence sen su modelleme hamurundan edin de seker hamuruyla yap bu guzel seyleri. Super super. Esine de nice mutlu yillar.Tabi ki sizinle beraber.

ipek dedi ki...

Burçin, teşekkür ederim.
Bardağın yarısı boş yerine yarısı dolu diye bakmak lazım galiba. Ben kutuyu açtığımda daha açık bir mavi hayal etmiştim. Sonradan alışıyor insan. Benimki ilk anın şaşkınlığıydı galiba.
Senin yaklaşımınla daha iyi hissettim sağol:)
Sevgiler
ipek

ipek dedi ki...

Yıldız cığım çok teşekkürler.
Mimi ye -hele hele yaratıcılık konusunda- bir nebze katkım varsa ne mutlu bana..
Tek dileğim Onu mutlu ve kendinden memnun bir insan olarak yetiştirebilmek.
Hakan a dileklerini ileteceğim, çok teşekkürelr.
Sevgiler
İpek

ipek dedi ki...

Aslında ben de senin gibi düşünmüştüm başta Mutfak Robotu. Hatta tümden fırlatıp çöpe atmak bile geçti içimden. Ama gerçekten emeğe kıyamadım.
İyiki de kıyamamışım çünkü içi cidden çok lezzetliydi.
Sevgiler
İpek

ipek dedi ki...

Sevgili Zinnur,
Bu pastayı ilk yaptığım anki görüntüler. Sonrasında jöle altındaki şeker hamurunu eritti ve ortaya bir bulamaç çıktı. Bir de kesince, bütün o bulamaç pastaya yayıldı.
Yine de daha profesyonel birisi bu jöle/su fikrini çok daha iyi yorumlayabilir gibime geliyor. Sonuç alınabilir sanki:)
Beğenmene gerçekten sevindim, çok teşekkürler,
sevgiler
İpek

ipek dedi ki...

Berceste, çok teşekkürler, tabiki öperim minik kuşu (biz ona aramızda "küçük çatlak" diyoruz daha ziyade:)) Öyle icatlar yapıyor ki bu küçük mucit:)
Sevgiler
İpek

ipek dedi ki...

Nükhet ciğim, ne kadar yüreklendiriyorsun beni biliyor musun? Çok teşekkür ederim iyi dileklerin için.
Modelleme ve şeker hamuru ayrı şeyler mi? Bende hazır şeker hamuru var da.
Ama onları ayrı ayrı renklendirmeye çok üşeniyorum, her yer boya içinde kalıyor. Hazır oyun hamuru bu yüzden çok kolay geliyor. Nasıl olsa ikisi de yenmiyor diye böylesine tembellik yapıyorum.:)
Sevgiler
İpek
(beğenmene çok sevindim)

Adsız dedi ki...

Sevgili İpek, eğer pasta üstteki gibi görünüyorsa ben beğenmemenizi anlayamdım.. :) Ama sonrasındaki bulamaça döndü demişsiniz durumun biraz abartıldığı kanaatindeyim. :)) Böylesi işime geliyor. Üstteki resimlere bakarak değerlendirmek gerekirse şahane görünüyor.

Bir kere ben denizin bu maviliğini severim.. Beni öyle vurmuşsunuz bu biiiirr. Ayrıca düşünce çok güzel. Ve tabi ki figürler şahane olmuş.
Yapım aşamasını anlatımınıza da ayrıca bayıldım.

O çılgın minik kuş pek şeker .. Ve nasıl güzel bir hediye vermiş babasına...

Eşinizin doğum günü kutlu olsun. Mutlu mutlu nice senelere...

Sımsıcak sevgiler. Kıbrıs'tan teee Ankara'ya .. :)

Adsız dedi ki...

Pastanız tek kelimeyle harika olmuş,ellerinize sağlık...
selamlar...
www.denizesintisi.com

Adsız dedi ki...

sevgili ipekciğim dalgalı göletini çok beğendik neyseki tekne fırtınalara dayanıklı : ) ama eminim tadı çok güzeldi pandispanya konusundda azimle devam etmeni diliyorum.Sonunda başarıcaksın eminim. Şu anda azrayla çiftlikteyiz ve eski günleri anımsadık sevgiler Oluş + Azra

Sndrfknella dedi ki...

Tadı güzel miymiş? Güzelmiş... Teknede baba kız balığa çıkmışlar mı? Evet çıkmışlar... Hiç mi bulanık olmazmış deniz? Ya da tek bir balık bile tutamadan balıktan hiç mi dönülmemiş şimdiye kadar? Çooook... e o zaman gerisi boş!!!

Bence çok güzel görünüyor, e evin babası da çok mutlu olmuş zaten... Nice senelere olsun, bir dahaki sefere pandispanyan pofusun!

Kafiyeyi bozmamak adına uydurdum, ama iyi bir dilek ;)

Sevgiler

ipek dedi ki...

Günaydın Sevgili Zerrin,
Sabah güne senin yorumunla başlamak öyle motive edici ki.. Sesin yine sımsıcak ve cıvıl cıvıl geliyor Kıbrıs tan buralara.
Çok güzel şeyler yazmışsın, herbiri için ayrı ayrı teşekkür ederim.
Sanırım bu pastanın en güzel yanı, çok severek yapılmış olmasıydı ve sizler bunu bilgisayar ekranından bile gördünüz.
Çok sevgiler
İpek

ipek dedi ki...

Ebru çok teşekkürler,
Sevgiler
İpek

ipek dedi ki...

Sevili Kuzenler,
Sizi burada görmek ne güzel bir sürpriz. Ama daha güzeli herhalde şu an hepbirlikte çiftlikte olmaktı:) Burnumun direği sızladı şimdi..
Benim pasta işleri böyle ilerliyor işte, kör topal, ama Oluş sen olsaydın eminim çok iyilerini yapardın. Bir gün birlikte yapalım mı bir pasta, ne dersin??
Hepinizi çok özledim,
Sevgiler öpücükler
İpek

ipek dedi ki...

Sinder, yazın inanılmaz güzel olmuş. Bana çok, ama çok şey ifade etti. Harikasın:)
Ben bu ekran karşısında niye kendimi bu kadar iyi hissediyorum acaba??
Çok teşekkürler. bir dahaki sefere söz pandispanyayı "pofutacağım" :)
Sevgiler
ipek

munevver dedi ki...

İpekciğim,eşine, sizlerle birlikte nice yaşlar diliyorum.
Hikaye okur gibi zevkle okudum yazını.Pastanın sonucu gayet güzel olmuş,gerisi teferruat..Ellerine sağlık..Şeker kızı öpüyorum...
Sevgiyle,Nane Limon

ipek dedi ki...

Münevver ciğim,
Çok teşekkürler.
Zaten şimdi daha iyi anlıyorum ki, önemli olan: birini düşünmek ve onun için birşeyler yapmayı istemek. Hayat bunlarla güzel.
Çok sevgiler
İpek

DAMLA dedi ki...

İpekcim,
resimlerden gayet güzel görünüyor pastan, ellerine sağlık...
Ne kadar da uğraşmışsın... Ben olsam baba-kız figürlerini anca Cin Ali!! şeklinde yapabilirdim.

Tijen dedi ki...

Sevsinler babasının hediyesini!
İpek'ciğim ben galiba Maya'cığımı çok özledim, nerede bir çocuk görsem, içim cız ediyor. Kocaman bir öpsene Mimi'yi benim için...
Tijen

ipek dedi ki...

Sevgili Damla, çok teşekkürler, beğenmene sevindim. Sayenizde ben de yavaş yavaş beğenmeye başladım bu pastayı.
Çocukların oyun hamurları harike bir kaynak. Ben o kadar çok seviyorum ki, sık sık Mimi nin oyun hamuru kutusunu kurcalarken buluyorum kendimi. Oynaya oynaya da ustalaşıyorsun sonunda. Tavsiye ederim.:)
Sevgiler
İpek

Bu çocuk sevgisi ve özlemi işi çok acayip Tijen hiç sorma. Annem (ki Mimiyi haftdada en az 2 kere görür)özleminden onda unuttuğumuz fanilasını koklaya koklaya uyuduğunu söylemişti bir kez.
Umarım sevgili Maya cığa özlemin en kısa zamanda biter. Ben de onu öperim çok çok..
Sevgiler
İpek

Nezaket dedi ki...

Sevgili Ipek, ben pastani cok begendim gercekten. Hele finaldeki hediye paketi gercekten cok yaratici. Babasi ne cok sevinmistir kimbilir. Ellerine saglik, size birlikte nice mutlu yillar dilerim. Sevgilerimle

ipek dedi ki...

Nezaket ciğim,
Çok teşekkürler. Pastayı gerçektn giderek ben de beğeniyorum galiba. En azından resmi daha iyi kendisinden:) Hediye konusunda bende aynı şeyi düşünüyorum, çocukların beyni henüz fazla sınırlamalarla dolmadığından, yaratıcılık konusunda olağanüztü özgürler..
İyi dileklerine yürekten teşekkürler
Sevgiler
İpek

kuzine dedi ki...

Merhaba;
Bence kendinize haksızlık ediyorsunuz, benim pasta maceralarımdan sonra :)) her defasında ben artık pasta yapmayacağım dedim ama vazgeçemedim:) şimdi sipariş bile alıyorum :)

jöle yerine renklendirilmiş krem şanti nasıl olurdu acaba?

Eşinizin doğum günü kutlu olsun, nice yıllara.

Sevgiler.

ipek dedi ki...

Kuzine, çok teşekkür ederim. Ayrıca azminden dolayı seni tebrik ederim. Keyif aldığın işi iyi yapıyor olmak hele bir de sipariş alacak kadar takdir ediliyor olmak çok güzel.
Ben sanırım arada bir bir kutlama olduğunda yapmaya devam edeceğim. Sık yapmak, çok kalorili oluşları ve içerisindeki gıda zararlılarından dolayı çok içime sinmiyor açıkcası.
Ama beğenmene gerçekten sevindim.
Sevgiler
ipek