01 Mayıs 2007

asma yaprağında norveç somonu




Eskiden karşı komşumuz olan arkadaşımdan daha önce de bahsetmiştim. Karşı kapılarda 2 yıl geçirdik ama onlar taşındıktan sonra da hiç kopmadık. Hala haftada bir buluşmaya ve bu zamanı dolu dolu geçirmeye gayret ediyoruz.
Geçtiğimiz buluşmamızda, önce birlikte yemek yedik, sonra güzel bir resim sergisi gezdik.
O gün yediğim yemek o kadar keyifli ve güzeldi ki, "Ben bunu evde denemeliyim" dedim kendime.. Birkaç gün sonra yemeği yapıp aynı lezzete ulaştığımda;
"Tamam" dedim" Bu benim favori yemeğim"


İşte o yemek: Asma yaprağında Norveç Somonu.

Malzemeler:
4-6 kişi için
  • 1 kg civarı Norveç Somonu
  • 1 adet limon
  • 8-10 adet defne yaprağı
  • 300 gr civarı salamura asma yaprağı
  • zeytinyağı

Yapılışı:


  1. Balıkçınızdan somonlardan fileto çıkartmasını rica edin. Daha sonra bu filetolardan, enine 2 cm kalınlığında şeritler çıkartın.
  2. Sıcak suda bekletip, iyice yıkadığınız salamura yapraklarını, somonun büyüklüğüne göre birkaç adet yanyana ekleyin.
  3. Somonların üzerine bir adet defne yaprağı, bir dilim limon yerleştirip sıkıca sarın.
  4. Yapışmamaları için üzerlerine çok az zeytinyağı gezdirin, ( ya da fırça ile sürün)
  5. kızgın ızgarada, ya da döküm ızgara tavasında, iki tarafını yedişer dakika pişirin.
Hepsi bu kadar..
Afiyet olsun.

(AcemiAşçı Facebook Takipcilerinden Kadir Bey'in önerisini de eklemek isterim:
"...Peki yaninda ne icilebilir.Somon yagli balik cinsi olmasi nedeni ile dusuk tanenli, hafif orta govdeli,yuksek asitli Gamay Noir sarapla cok uyumlu olur. Eger Fransiz alirsaniz damaktaki nar-pamuk sekeri aromasi bu yemegi mukemmel kilar. Meraklisina duyurulur."

Not: Ben bu yemeği çokça hazırlayıp buzluğa kaldırıyorum. İstediğiniz kadarını çıkartıp ızgaraya atabilirsiniz. Acele yemek, ani misafire birebir:)

Balık sevmeyenlerin de yiyebileceğini düşünüyorum, çünkü limon ve asma yaprağı balık tadını bastırıyor..
Bir iyi haber de; yemek pişerken hiç balık kokusu çıkmıyor, ev kokmuyor (bunun için yaprakları birleştiriken hiç aralık kalmamasına özen gösterin, balığın suyunun içeride kalması gerekiyor).
Mimi nin bu yemeğe notu: "iyi" :
Asma yapraklarının içinde dolma olurmuş, balık değil! Somon yapraksız da zaten çok güzel bir balıkmış!!


32 kişi şöyle yazmış::

PERİLİ KÖŞK dedi ki...
çok farklı bir balık tarifi bu ipek,çok leziz görünüyor,şimdi: 1-asma yaprağı dondurucuda saklanan asma yaprağı olur mu? 2-somon yerine başka ne olabilir ,burada bulmam zor olur çünkü... ellerine sağlık ....
LaMa dedi ki...
Vay be Ipek... Dilim tutuldu.Yemegin hoslugu bir yana, buzluga saklamak da pek iyi hem de kokusuz!
Berceste dedi ki...
Bak bu sefer 12'den vurdun tam İpek. Bütün malzemeler var! Burada somondan bol birşey yok, asma da bahçede var. Yapabilirim :) Buzluğa da atabilirim... Yaşasın! O kadar kocaman yaprak da nerden bulacağız diye düşünmüştüm kiiii, fotoğraflarla açıklamışsın, pek de iyi etmişsin. Sevgiler...
zerrin - misss dedi ki...
Canım İpek, süpper bir tarif bu böyle... Mutlaka deneyeceklerim arasında hatta yarın ilk işim buzluktan somonu çıkarmak, bahçeden asma yaprağı toplamak olacak... Sımmsıkı kucaklıyorum
Defne dedi ki...
Canim arkadasim, yemegin her asamasindan ne kadar keyif aldigin oylesine anlasiliyor ki acayip bir enerji gecti bana, hemen denemek istedim. Farkli ve bir o kadar da hos bir tarif bu, zorlukla balik yiyenler icin de cok guzel bir alternatif. Ellerine saglik usta ascim benim :). Senden ogrenecegim cok sey var belli ki, bu da benim icin bir zevk :). Mimi'ye opucukler.
-acemi aşçı- dedi ki...
Perili köşk ben de donmuş asma yaprağı kullanıyorum, hiç çözülmesini beklemeden sıcak suyla çözüyorum. Ama donmuş asma yaprağı ile yaptıklarını tekrar dondurmamak gerktiğini unutmuyorsun değil mi? Bu yemeğin sanırım sardalya ile yapılanı da var, ama lezzet muhtemelen çok farklı olur. Sevgiler Lama gerçekten çok kolay ve "dar zamanlar" dostu bir yemek bu, tadı da cabası. Seveceğini umuyorum. Sevgiler Dilek ciğim, Salamura kullanmazsan, balığın üzerine bir miktar tuz ve limonsuyu ilave etmeni tavsiye ederim. Yine imrendim bak; bahçeden asma yaprağı falan..:)) Sevgiler:) Bak şimdi, Zerrin de bahçeden yaprak topluyor:)) Sanırım şu balkonda asma yetiştirme işini daha ciddiye alacağım bu aralar. Gerçi balkonda pek yer kalmadı sayılır: çilek, soğan, şiniklav, roka, limon, rosemary, vee domatess.. Sevgiler Zerrin ciğim.. Defne ciğim, sen nasıl bu kadar iyi okuyabiliyorsun benim satır aralarımı?? Gerçekten de bu yemeği o kadar severek ve o kadar keyifle yapıyorum ki.. tarifi yayınlayana kadar tam 3 kere yaptım bile:) Söylediklerin beni çook çook mutlu etti sevgili arkadaşım, en büyük zevk ise; birbirimizden nice güzel şeyler öğrenebileceğimiz bu güzel arkadaşlığı kurmuş olmak. Çok öpüyorum:)
YesilErik dedi ki...
Merhaba Ipek, asma yapraginda somondan yemistim bir restoranda. Cok lezzetliydi. Gercekten muthis bir tarif bu. Eline saglik. Buzlukta saklama fikri de harika. Sevgiler.
butterfly dedi ki...
İpekcim ellerine sağlık. Zaten yemeği asma yaprağına sarma olayını senden öğrendim, balığa da çok yakıştığından eminim. Sunumu da pek şık olmuş. Sevgiler, öpücükler:). aslı
munevver dedi ki...
İpek,senin enginar dolmana yazdığım yorumda da yazmıştım.Küçük boy balıkları asma yaprağına sarıp,ızgarada pişiriyorduk.Ama somonu şimdi senden öğrendim.Derhal denemeliyim.Eline sağlık. Sevgiyle,Nane Limon
Papatya dedi ki...
Sevgili Ipek, Munevverin de dedigi gibi hamsilerin sarma yapragina sarilmis ve sonra izgarada pisirilmisini yemistim. Selanikte, ailesi Pontus Rumlarindan olan marifetli bir bayanin elinden. Ama somonu sarip sarmalamak hic aklima gelmezdi :) Hem de bizim evde ailecek sevdigimiz bir baliktir somon :) Iyi fikir gercekten, denemeli! sevgiler, Papatya
gezicini dedi ki...
hımm, nefis olmuş.. bir gün denemek isterim, asma yaprağını bulduktan sonra :-) eline sağlık! gorki
-acemi aşçı- dedi ki...
Yeşil erik teşekkür ederim. ben de senin yabani pirinç salatasına bayıldım, henüz deneyemedim ama eli kulağında:) Sevgiler Aslı cığım, asma yaprağı fikrini ben de sevgili Betül den öğrendim, gerçekten lezzete lezzet katıyor. Beğenmene çok sevindim, bu tür hem sağlıklı hem lezzetli tarifleri paylaşmak çok hoşuma gidiyor. sevgiler Münevver ciğim, Senin beğenmene ayrıca seviniyorum, çünkü mutfak bilgine ve damak zevkine çok güveniyorum. Somona yaprak öyle yakıştı ki, seveceğinizden eminim. sevgiler Merhaba sevgili Papatya, Rumların mutfağına şapka çıkartırım, bu yemek muhtemelen onlardan esinlenmiş olabilir. Kuzey somon ile güney asma yaprağının buluşması çok güzel bir karışım olmuş.. Tarife yazmayı unutmuşum, ekleyeceğim: pişerken koku çıkmaması için yaprakların ek yerlerinde açıklık olmaması gerekiyor, yani balığın suyu içeride kalacak. sevgiler İpek
-acemi aşçı- dedi ki...
Görkem ciğim günaydın, Salamura Asma yaprağı Migrosta var, ama çok daha iyi bir adres istersen, 100.yıl pazarına uğra derim. Orada peynirci Hacer Hanım Balıkesirden kendi elleriyle toplayıp salamuralıyor incecik yaprakları. oradan her ne alırsan çok beğeneceğinden eminim, ama esas bomba; tuzsuz lor peyniri. hatta birgün birlikte gidebiliriz pazara (perşembe-pazar günleri) Birgün Hacer hanımı bu sayfaya konuk etmeliyim aslında. sevgiler ipek
B5 dedi ki...
Tek yaprak sansim, sadece kalitesiz Türk ürünlerinin bulundugu Türk bakkallarindan bulabilecegim kösele kalinligindaki E330 lu vakumlanmis yapraklar. (Öyle bakkallar ki Komili,Taris,Eti´yi asla tanimiyorlar. Üzerinde Tac Mahal olan yufka paketleri var Türk firmalarin yaptigi. Galiba Tac Mahal´i cami saniyorlar) Balik isi kolay. Cok lezzetli görünüyor ve de pratik. Kesinlikle denenecek! Tesekkürler güzel tarif icin. Sevgiler, ps: Kaliteli organik Türk ürünlerini yabanci firmalar hammadde olarak alip, paketleyip, kendi firma adlari ile 4 katina satiyorlar..
Rainmaker dedi ki...
Son postinglerimizde konularımız yine çakışmış :)))) Alakasız iki posting ama ikisinin de içinde asmada balık var... Balık asmaya çıkmış gördün mü? (şarkı besteliyorum :))))) Sevgilerimle
Burçin'in Denemeleri dedi ki...
Ellerine sağlık İpek'ciğim. Gayet sağlıklı ve lezetli bir yemek olduğu resimden de anlaşılıyor. Ben somon balığını pek sevmiyorum ama asma yaprağı girince işin içine durum değişebilir. Denemek istiyorum bu tarifi. Sevgiler,
Sndrfknella dedi ki...
Oh oh oh muhteşem bir yemek pişmiş bu evde:)) Hani diyorum, ileride, kalbe giden yolu mideden geçirmek gerektiğinde devreye sokulacak yemekler listesinin en üst basamaklarında yerini almıştır tarifin İpekcim, haberin olsun;) Son derece şık bir sunum, ve eminim nefis bir tat. Bir kaç ay kısıtlı yemek yiyorum (rejim olayı) ama yemek sınırım kalktığında ilk yapacağım yemektir kendileri ayrıca. Hem somonu çok seviyorum hem de çok lezzetli olmasının yanısıra son derece de sağlıklı ve hafif bir tarif olduğu açıkça ortada. Ne çok yazdım, susuyorum artık :) Sevgiler :) P.S. Sen Mimi'ye dondurma kızart bakalım ona da itiraz gelecek mi? ;) Fakat yorumları çok "mantıklı" :) Benim için öper misin Mimi'yi lütfen? :))
canan's culinaria dedi ki...
yani ipek...gercekten agzim acik kaldi, harika bir görünüm ve tadini öyle merak ettim ki anlatamam. hemen denemek istiyorum...ve uzun sürmez insallah sana bildiririm. ayrica somonu taze alip, hazirlayip buzluga kaldirmak fikri cok hosuma gitti. mimiyi ikimizde öpüyoruz... sevgiler, canan ve sera-mina
SaNeM dedi ki...
Aynen B5'in dediği gibi asma yaprağı nerden bulurum diye kalakaldım tarifin karşısında. Öyle kart yapraklar çıkıyor ki o vakumlu paketlerden, insanın bır daha alası gelmiyor. Ama gene de denemeli, olsun suda biraz daha fazla bekletirim yaprakları belki incelirler biraz daha. Çok pratikmiş gerçekten bu, Sndrfknellanın da portakallı pırasasını yaparım yanına, çeşit olur ;) Teşekkürler Ipek.
Almula dedi ki...
İpek'ciğim dolma süperdi şimdi sıra balıkta denemeliyim.yaprağı çok seviyorum balığı ise çokkkkk ikisi birlikte eminim nefis olmuştur. Çok güzel de fotoğraflamışsın teşekkürler canım ellerine sağlık. Sevgiler...
Nukhet dedi ki...
Ipekcim Daha sabah ise gelirken esime aksama somon mu pisirsem cipura mi pisirsem diyordum bir yandan da icimdenn su Ipegin izgara somon tarifi ile Canan`in besamelli somon tarifine bakayim ofise gidince diye geciriyordum. Bir baktim ki sik mi sik baska bir somonla karsilastim. Ev de yaprakta var da ama burada Defne bulabilecegimi sanmiyorum onsuz da olur degil mi? Bu arada Mimi dogru demis annesi, Nukhet teyzsesi bile bu yasinda gormemisken asma da yapragi o bilsin yani. Sevgiler, optum
-acemi aşçı- dedi ki...
b5, tam "kalın kösele de olsa kullan yaprakları, tadı geçsin yeter" diyecektim ki, E330 dedin, sustum. Ben sanmıştım ki bu katkı maddelerine sadece buralarda göz yumuluyor. Yazdığın ürünleri ise bütün dünyada iyi marketlerde satılır diye bilirdik, üzüldüm şimdi.. sen yine bunu "güneye gelince denenecekler" listesine yaz, ağız tadı ve sağlıkla yiyin:) sevgiler Yıldız söyle bakayım şu şarkıyı?? sevgiler:) Burçin merhaba, Biz somonsever aile olduğumuz için her şekilde çok lezzetli geliyor bize. Bu tarifin gerçekten de somonun en hafif tariflerinden biri olduğunu düşünüyorum, belki sen de böylelikle yemeye başlayabilirsin? Ne kadar çok pişirirsen balık tadı o kadar azalıyor. sevgiler
-acemi aşçı- dedi ki...
Sndr "kalbe giden yol" listesinde bence de ön sıralarda bu yemek:)) liste uygulamaya geçtiğinde haber ver, daha çook tarif ve bir dolu da ek madde buluruz:)) Bu yemek aslında tam diyetlik, bence çok bekleme denemek için. Mimi öyle kuralcı ki, dondurma kızartsam bilmem ne der gerçekten. İki değişik çeşit dondurmayı bile aynı kasede yan yana istemiyor; tadı karışıyormuş!! Sevgiler Canan çok teşekkür:) Sonuçtan memnun kalacağını tahmin ediyorum. Fikrini paylaşırsan gerçekten sevinirim. Donmuş olanları biraz daha uzun sürede pişiyorlar tabi ki.. Bir de donmuş köfte ya da etlerin aksine, bunlar (yaprak sayesinde) çözülmesinini beklemeden, birbirlerinden kolayca ayrılıveriyorlar. Sevgiler:) Sanem ciğim, yaprakları yemek şart değil, tadının balığa geçmesi bile çok lezzetli yapıyor. Ama b5 in dediği önemli; içindeki katkı maddelerine dikkat et, bir sorun yoksa bence kalın yaprakla da olur. Sevgiler Almula sen enginarı harika yapmıştın, onu sevdiysen mutlaka bu yemeği de beğenirsin. Yapınca yine beni haberdar et lütfen olur mu? Beğenildiği zaman daha da mutlu oluyorum çünkü.. Sevgiler Nükhet ciğim, temiz kalpli olmak böyle birşey işte:)) "Başka şey dileseymişin" derler ya hani:) Defne yaprağı olmadan da yapabilirsin elbette, hatta belki başka türlü çeşnilendirebiliriz, mesela: Nomu bulabiliyor musun orada? Nomu nun balık baharatı ya da one for all ile süperr olur eminim. Ya daa... Biberiye? Az miktarda, çok iyi gider. Hiç biri yoksa bol limon.. Sevgiler arkadaşım..
Rainmaker dedi ki...
somon yuva yapmış asma daaalınaaa amaaaaan aman yavrusunu ipek kapmış gördün mü???? amanın yandım ... Balık kavağa çıkınca diye bir laf var ya biz bunu somon asmaya çıkınca diye değiştirelim. O zaman her istediğimiz olur :))) Öpüyorum ;)
Almula dedi ki...
Canım tabiki haber ederim pazar akşamına düşünüyorum.:) sevgilerimle...
-acemi aşçı- dedi ki...
Yıdız, çok komikkk:)) Vurgualrı öyle güzel vermişsin ki, neredeyse duyabiliyorum şarkıyı.. Süper. Sevgiler:) Almula kolay gelsin, sevgiler ipek
Adsız dedi ki...
Acemilik bitmiş sizde, herşey süper, ele kola sağlık...
-acemi aşçı- dedi ki...
Anonim, adını yazmayı unutmasaydın keşke, o zaman isminle teşekkür etmek isterim:) Yine de teşekkürler
Dilek'ce dedi ki...
Ipekcigim, bir de barbunya ile dene. Ben gecen yil barbunya ile yapmaya basladim ve cok sevdik. Dondurlabilecegini ise hic düsünmedim;) Ne kadar pratik olur oysa:) Sevgiler
-acemi aşçı- dedi ki...
Dilek merhaba, Somonu tercih etmemizdeki sebep kılçıksızlığı:) Mimi daha kolay yiyebiliyor diye. Ama barbunya ile de denemek gerek, çok lezzetli bir balık. Aslında bütün balıklarla iyi olur gibime geliyor; lezzetler birbirine çok uygun çünkü. Dondurmayı mutlaka dene, gerçekten hazır yemek gibi. Çözülmesini de beklemiyorsun çünkü yapraklar sayesinde birbirine yapışmadan ayrılıveriyorlar. Sevgiler
Adsız dedi ki...
TARİFİNİZİ DENEDİM VE SONUÇ TEK KELİME İLE HARİKA!!BU KADAR PRATİK VE LEZİZ BİR TARİFİ PAYLAŞTIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜLER.. ŞENAY
-acemi aşçı- dedi ki...
Şenay gerçekten çok mutlu oldum beğenmenize. Ne kadar kolay üstelik değil mi? Ben, bir yemeğin aynı anda hem bu kadar lezzetli hem bu kadar kolay ve üstüne üstlük bir de sağlıklı olabilmesine çok şaşırmıştım ilk yaptığımda:) Sevgiler ipek

Hiç yorum yok: