10 Ocak 2008

Nohut Salatası ya da Nohut Salsa



Bu aralar Meksika mutfağına dadanmış durumdayım. Ankara'da iyi bir Meksika lokantası olmadığı için, evde yapabildiğim kadarıyla idare ediyorum. Bunun için Meksika yemekleri kitabı bile aldım. Ağırlıkla ete dayalı olsa da, bu mutfak bizim damak zevkimize çok uygun.

Salsa, Meksika mutfağının vazgeçilmezlerinden.
Bizim çoban salata benzeri, ama farklı malzemelerle de hazırlanabilen; vazgeçilmezleri soğan, zeytinyağı, maydanoz ve limon olan, ana yemek yanında servis edilen çok lezzetli salatalar. (Ben bunları ana yemek kategorisine bile alırım aslında)
Kitaptaki tarifleri deneyip çok beğendikten sonra birgün, elimdeki haşlanmış nohutla ne yapacağımı düşünürken, aklıma nohutlu salsa yapma fikri geldi. Sonuç, sizlerle paylaşmak isteyeceğim kadar tatmin edici oldu.

Eğer buzluğunuzda hazır haşlanmış nohut varsa, bu değişik, lezzetli ve sağlıklı tarifi çok kısa sürede hazırlayabilirsiniz. Dilerseniz konserve nohut da kullanabilirsiniz.




Nohutlu Salata/Salsa

Malzemeler:
4 kişilik

  • 1 kutu nohut konservesi ya da 3 su bardağı haşlanmış nohut
  • 1 adet salatalık
  • 1 adet kırmızı salçalık biber
  • 1/2 su bardağı dilimlenmiş zeytin
  • 1 adet kırmızı soğan
  • bolca maydanoz
  • 1 tatlı kaşığı kişniş tohumu
  • zeytinyağı
  • balzamik sirke
  • tuz

Hazırlanışı

  • Soğan, biber ve salatalığı küp küp doğrayın,
  • tüm malzemeleri karıştırın,
  • Zeytinyağı, tuz ve balzamik sirke oranlarını zevkinize göre ayarlayarak tatlandırın.
Afiyet olsun.

28 yorum:

Defne dedi ki...

Meksika yemekleri konusunda yazdıklarına kesinlikle katılıyorum. Nohutu ancak salata haliyle daha rahat yiyebilen birisi olarak, benim haşlanmış nohutlarımın da ne şekilde mideye ineceği belli oldu :). Sabırsızlanıyorum! Öptüüm!

Ayşegül Taştaban Erzincanoğlu/ Behçet dedi ki...

Harika gözüküyor, ellerine sağlık..

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık eminim çok lezzetli olmuştur. Benim için meksika mutfağı fajita'dır, bayılıyorum ama hakkını veren bir restoran İzmir'de var mı bilmiyorum.

sema dedi ki...

Yeni Meksika dan döndüm. Bu tarifini yeni arkadaşlarımla paylaşacak ve de ilk fırsatta yapacağım...
MİMİCİĞİME SEVGİLER....

PERİLİ KÖŞK dedi ki...

kızlarım nohut yemeğini sevmedikleri için haşlanmış nohutlardan bir miktar ayırmıştım,haşlanmış nohutlara tuz ekip çerez gibi önlerine koyup yiyorlardı ama bu daha hoşlarına gidecek ,eee kişniş tohumumuz yok ,ne derece tarifteki tadı yakalayamamış oluruz acaba...

ipek dedi ki...

Defne ciğim, seninle damak zevklerimiz ne kadar benziyor birbirine:)
Bir de, artık blog mesajları yerine yüzyüze görüşebilsek keşke:)) Çok özledim,
sevgiler

Ayşegül merhabalar ve teşekkürler. Sayfanda sürekli dolanıp durmama rağmen yeni postlarına bir türlü yorum yazamadım, süperler, süper..
sevgiler

Merhaba Pınar,
Fajitas kesinlikle benim de bir numaramdır. Eskiden Ankara'da harika bir Meksika restoranı vardı, muhteşem fajitas yapardı. Şimdi kapandı. Evde yapılıyor elbette, denedim, ama kesinlikle aynı lezzet olmuyor.
sevgiler

Sema Teyze siz misiniz? İnfoda Afganistan falan görünce emin olamadım da:)))
Şimdi benim nohut salsa tarifi de zamanlama olarak "tereciye tere satmak" gibi olmuş:))) Ama deneyin, Türk usulü salsa da fena olmadı :)
Miminin Hint ve Meksika kıyafetli yazısını hazırlıyorum, yakında!!
Çoook sevgiler

Peri ciğim,
Kızların bu değişik tadı seveceklerini düşünüyorum, iyi bir balsamik sirke bu işi çözeer:))
Kişniş tohumu benim çok sevdiğim beir lezzet, bir gün bir yerlerde bulursan dene mutlaka. Ama bu yemeğe asıl lezzeti veren; oranı iyi ayrlkanmış balsamik sirkedir. Oyüzden kişniş olmasa da olur.
sevgilerr

KIKI'S DESIGN dedi ki...

İpekim,
ben de bayılırım mexico":)))))"yemeklerine,
Cepa da el torito açıldı açılalı çok sık gidiyorum bi gün beraber gidelim miiiiiiiiiiiiiii???????
Ellerine sağlık canım benimmmmmmmm...
Öpüyorum KOCAMAN!!!

Özlem dedi ki...

Sevgili Ipek,
Salata çok leziz görünüyor ellerine sağlık,
sevgiler

Alev dedi ki...

Ipekcim

Meksika mutfagina bende bayılırım. Hatta bu yüzden kitap bile almıştım. Chili yemegi ve guacamole en sevdiğim yemekleri. Blogumda birer tarifleri var ve biz çok begenerek yiyoruz.

Sevgiler

OUR BEAUTIFUL HOUSE&GARDEN dedi ki...

Acemi Ashci mi?
Oooo size Usta ashci dememiz lazim. Sayfa düzeni, fotograflardaki incelik birde yemegin görüntüsü, tadina bakmadan size benden yildizli on!
Sevgilerimle Sonja...

Özlem dedi ki...

Sevgili İpek,
Bu aralar Flickr'daürekli sorun yaşıyorum. Acaba Picasa ile resimleri nasıl bir araya getiriyorsun, yardımcı olabilir misin? Picasa'yüye oldum ama özelliklerini tam bilemedim. Bir iki ipucu verebilirsen çok mutlu olurdum.
Şimdiden teşekkürler,
Sevgiler

ipek dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
ipek dedi ki...

Gidelim Kiki gidelliiiimm, keyif yapalım, eğlenelim, gülelim, hayatın tadını çakartalımmm.
Herşey çok güzel olacak...
öptüm seniii.

Özlem ciğim, çok teşekkürler.
sevgiler

Alev ciğim, al benden de o kadar.. Bir de süzme yoğurt yerine adam gibi ekşi kreme bulabilsem:))
sevgiler

Merhaba Sonja, iltifatın için teşekkürler. Bu blogu yapmaya başladığımda tam bir acemiydim. Hala da herkes gibi benim de acemiliklerim var:)
sevgiler..

Merhaba Özlem,
Resimlerimi blog sayfama yüklemek için picassayı kullanıyorum. Bunun dışında; düzeltme, bir araya getirme, yazı yazma vs gibi işler için photoshop programını kullanıyorum.
sevgiler

Yemekbahane dedi ki...

İpek merhaba,
Bu salata çok hoş gözüküyor..Denemek isterim en kısa zamanda.
Ellerine sağlık
Sevgiler
Müge

İlker Ergin dedi ki...

renkler nefis,görünüm harika.çok güzel olmuş.ellerinize sağlık.sevgiler.

ipek dedi ki...

Müge ciğim merhaba,
Bu aslında hem çok alışık olduğumuz, ama bir anda çok yeni olduğunu düşündüğümüz bir lezzet. Denersen hoşlanırsın gibime geliyor. Sevgilerimle

İlker çok teşekkür ederim güzel yorumuna,
sevgiler

limoncicegi dedi ki...

Ellerine saplık, bu kış gününde kuru bakliyat için ideal zaman...

Adsız dedi ki...

sevgili ipek,
ben de amerikaya tasindiktan sonra tanistim meksika mutfagiyla ve tek kelimeyle beyiliyorum. fakat benim meksikali arkadaslarimdan gordugum kadariyla salsada maydanoz yerine cilantro denilen goruntu olarak maydanoza benzeyen fakat cok daha keskin bir tadi olan yesilligi kullaniliyor.ben bi turlu alisamadim tadina, o yuzden maydonoz super bir alternatif. ellerine saglik.

ipek dedi ki...

Limonçiçeği doğru gerçekten de; kışın özellikle bol tüketmek gerek bakliyatı. Nohut ve fasülyenin balsamik sirkeyle uyumunu keşfettiğimden beri, salata olarak da tüketmeye başladık. Çok pratik..
sevgiler

Merhaba Nihan,
Aslında elimdeki tariflerde verilen malzeme cilantro. Ama burada bulma şansım yok. Bu yüzden bulabilirsem taze kişniş, bulamazsam alternatif olarak maydanoz kullanıyorum.
Meksika mutfağı gerçekten çok güzel..
sevgiler

Adsız dedi ki...

pratik ve lezzetli görünüyor eline sağlık

Özlem dedi ki...

Sevgili İpek,

Verdiğin cvp için çok teşekkür ederim.
Seni biraz rahatsız ettim ama son 1 sorum vardı. Photoshop için herhangi bir program mı indirdin internetten yoksa cd'den mi yükledin? Bir soru soracaktım ama bişey daha soracaktım. Hangi photoshop programını tavsiye edersin.
Şimdiden teşekkür ederim.
sevgiler,

ipek dedi ki...

Teşekkürler Diagonal, Acemi aşçıya hoşgeldin..

Özlem merhaba,
Hepimiz paylaşmak için buradayız, lütfen rahatsız olduğumu düşünme. Öğrendikleimizi hep birbirimizden sora sora öğreniyoruz burada.
Photoshop konusunda öneri yapabilecek kadar bilgim olmadığından, seni bu konuda bana hep yardımcı olan sevgili Deniz'e yönlendireceğim. Linklerimde "Kabartma Tozu" ismiyle yer alıyor bu tatlı arkadaşım.
Ben çok acemi bir kullanıcıyım, seni yanıltmak istemem.
sevgilerimle

Fulya dedi ki...

Gaziantep'te "nohut piyazı" dediğimiz bir salataya benzemiş.Eline sağlık çok güzel görünüyor.Mutlaka deneyeceğim.Bu sırada sitenizi çok beğendim. linkinizi ekliyorum siteme

Adsız dedi ki...

Kisnis tohumu olmak zorunda mi?
Tesekkurler

ipek dedi ki...

Fulya,
Benzerlikler olabilir elbette:)
sevgiler

Adsız,
Olmak zorunda değil. ama bulup da koyabilirsen, lezzete gerçekten çok şey katıyor.
sevgiler

Ayse dedi ki...

Merhaba, Gecenlerde adsiz rumuzu ile kisnis tohumunu sormustum. Ben Usa'da yasiyorum ve oncelikle kisnis tohumu ile ilgili bir arastirma yapmak zorunda kaldim. Neredeyse internetten siparisi verecekken hergun gittigim markette buldum. Baska bir arkadas daha belirtmis cilantro bitkisinin tohumu diye bilgi buldum ki ben bu bitkiden nefret ederim. Maydanoza benzedigi icim aliyordum ve yemeklerimi cope atmak zorunda kaliyordum. O yuzden de tohumunu kullanmakta tereddut ettim ama sonuc oyle olmadi. Bugun ogle yemeginin yanina yapmistim ama biz ana yemegi unuttuk. Tadi yaninda renkli goruntusu de cok hos oldu.
Paylasiminiz icin tesekkurler

ipek dedi ki...

Ayşe,
Başarılı deneme için tebrikler, beğeni için teşekkürler:)
Kişniş tohumu bence yemeğe oldukça sofistike bir detay katıyor; ben çok kullanıyorum. Ama damaktan damağa elbette zevk farkı var.
Eğer bu tarifi beğendiysen, kişniş tohumu kullandığım kısır tarifini de denemeni öneririm.
sevgiler.
http://www.acemiasci.com/2007/06/40-gn-40-gece-enliklerinden.html

Adsız dedi ki...

çok beğendim