03 Mart 2008

Radikalı Börek




Radika marketlerde kolayca bulunur olduğundan beri, her gördüğümde mutlaka alıyorum. Haşlayıp zeytinyağı, limonla hazırlıyor, ya da çiğ olarak salatalara katmayı seviyorum. Her seferinde bu şekilde yemeye hiç itirazım yok, seviyorum çünkü.
Ancak, aslında radikayı başka bir şekilde hazırlama yolunu bilmediğimi fark ettim geçenlerde.
Neler yapılır diye düşününce; yegane ot kullanma alternatifi olan, börek yapma fikri geldi aklıma.

Ve, ilk radikalı börek denememi yaptım.
Ispanaklı börek yapar gibi hazırladım. İtiraf etmeliyim, ıspanaklıdan daha çok sevdim:)

Bildiğim börek hazırlama şekliyle yaptım, özel bir detay uygulamadım. Siz de kendi börek yapma şeklinize göre, ıspanak yerine radika ile hazırlayabilirsiniz.

Yine de detay isterseniz, benim radikalı börek yapma şeklim şöyle:

Malzemeler:

4 kişilik ufak bir borcam kalıp için

  • 3 adet yufka
  • 1 adet yumurta
  • 1 su bardağı süt
  • 1/3 su bardağı zeytinyağı
  • 1 adet kuru soğan
  • 1/2 paket radika
  • tuz
  • 1 yumurtanın sarısı
  • parmesan ya da kaşar peyniri

Yapılışı:

  • Radikaları yıkayıp, doğrayın. Bir kaç kaşık zeytinyağında, yemeklik doğradığınız soğan ve tuzla, yumuşayıncaya kadar soteleyin.
  • Yağladığınız ya da yağlı kağıt döşediğiniz fırın kabınıza yufkalardan birini yayın.
  • Süt, yumurta ve yağı karıştırarak hazırladığınız sostan az bir miktar döküp, iyice yayın.
  • Didikleyip, parça parça böldüğünüz yufkalardan ikinci bir kat yapın
  • Sotelediğiniz radikaları eşit bir şekilde bu katın üzerine yayın.
  • Kalan yufkalarla bir kat daha yapın, kalan sosu üzerine boşaltın
  • En üste sulandırılmış yumurta sarısı sürerek 175 derecede ısıttığınız fırında üzeri kızarana kadar yaklaşık 40 dakika pişirin.
  • Biraz soğuyunca, üzerine parmesan rendesi ve dileseniz kırmızı pul biberle sevis yapın.

Afiyet olsun..




Notlar ve püf noktaları:

  • Aslında otları doğramamak ve az pişirmek gerekli. Bu kuralı börek yaparken biraz bozmak zorunda kalıyoruz. Yoksa ısırınca kopmayan ve tadı biraz diri radikalar geliyor ağzınıza.
  • Börekleri fırın tepsisi yerine ufak borcamlarda yaparsanız yarım kilo yufkayla bile kalın ve yumuşak dilimler elde edebilirsiniz.
  • Sosu ne kadar bol kullanırsanız su böreği lezzet ve görünümüne o kadar yaklaşırsınız.
  • Otlu börekleri servis ederken, üzerine peynir rendelemeyi, bir de yanında yoğurtla servis yapmayı mutlaka deneyin.
  • Börekleri pişirmeden önce dilimlemek ve yine pişirmeden önce buzdolabında bir saat kadar bekletmek harika sonuçlar yaratıyor.

12 yorum:

MMO dedi ki...

Bu an benim bittiğim andır!!!Muhteşem görünüyor tek kelimeyle..Fotoğrafta renklerin bütünlüğü de ayrı bir ustalık yani..Ellerine sağlık :)

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık, eminim muhteşem olmuştur.

Papatya dedi ki...

Ne de olsa Giritlisin, İpek'im ;) İnsanın ot sevgisi kanında varsa eğer, eline geçen her otu -yüreğinin sesiyle- nasıl değerlendirebileceğini biliyor! İşte ortayaa çıkan güzel bir börek! Bir dahaki pazara gidişimde ben de alıp deneyeeğim. Her ne kadar burada Türkiyedeki el açması yufkaları bulamasak da, n'apalım...
Ellerine sağlık!
öpüyorum :)

Fulya dedi ki...

Eline sağlık arkadaşım.Tarifin mükemmel görünüyor.Bunu ıspanakla denesem olabilirmi acaba.Çünkü burada radika yok.

Cafe Gusto dedi ki...

Bir börek ancak bu kadar güzel resimlenebilir.Bayılım.Ellerine sağlık.sevgiler...

Defne dedi ki...

Senin elinden çıkan pek çok lezzetli şeyi tatmış birisi olarak, biliyorum ki bu börek nefis bir börek :). Fotoğraflar da çok güzel bu arada ;).

celerone dedi ki...

Yemeklere de sunuşlara da bayıldım. Niye bu siteyi daha önce görmedim diye de hayıflandım.

Ellerinize sağlık

Yemekbahane dedi ki...

müthiş gözüküyor.Fotoğraf zaten tam hedeften vuruyor.
Eline sağlık
sevgiler
müge

ipek dedi ki...

Tombuk bu kadar beğenmene çok sevindim, teşekkür ederim.
Fotoğraflarla oynamaktan keyif aldıkça, sonuç daha tatminkart olmaya başlıyor..
sevgiler

Pınar teşekkürler:)
sevgiler

Canım arkadaşım, Papatya'cığım,
sana uzun uzun yazmak isteyip, bu aralar bunu bir türlü beceremiyorum. Oysa o kadar aklımdasın ki..
Radika yediğinde beni hatırla:)
Hepinizi çok ama çok öpüyorum.
sevgilerimle


Fulya, elbette ıspanakla da deneyebilirsin. Zaten ıspanaklı böreğin radikalı versiyonu bu.
Ben böreğin en çok her türlü otla yapılanını sevdiğimden, ne bullursam deniyorum..
sevgiler

Cafe Gusto çok teşekkürler..
Deneye deneye tecrübe kazanıyor insan:)
sevgiler

Defne'ciğim çok teşekkür ederim. Fotoğraf konusunda senin gibi başarılı ve bilgili birinden beğeni almak çok mutlu etti beni, sağol canım arkadaşım..
sevgiyle..

Artemis, geç oldu biraz ama ben de kutlarım.
Teşekkür ederim.

Celerone, çok teşekkürler. her zaman beklerim:)
sevgiler

Yemekbahane,
hep derim ya; sunum öyle önemli bir detaydır ki, içindekine değer katar, farklılaştırır.
Bu alt tarafı bir börek işte:))
Sevgiler

BETUL dedi ki...

Kac gundur icimden bir ses al bu tarifi bahcedeki rokalarla yap, radikasizlik bahane mi diyor. Olsa olsa egeli damarimin sesidir diyorum ama, diger bir ses de sen simdi bir oturusta yarisini yemeye kalkarsin diyor.Off off..

Unknown dedi ki...

Canım ipekciğim ben bu radikayı neden daha önce duymadım acaba :(ama çok güzel gözüküyor..ellerine sağlık.ağzım açık kalmış bak şimdi kapıyorum :))))sevgiyle kal

ipek dedi ki...

Betül'cüğüm, rokaları pişirme fikrini ilk kez bir önceyi tarifinde duydum, o gün bu gündür, bir fırsat ben de benemek istiyordum. Rokalı börek fikri çok iyi..yarısını yeme konusunda da seninle hemfikirim:))) Yine de kırma egeli damarının sesini.
Çoook sevgiler..

Hande ciğim,
Radikayı muhtemelen hindiba olarak duymuşsundur. Hatta bahçenizde bile belki görmüşsündür; hani arsız arsız sarı çiçek açan bir ot vardır, çiçeğini kopartınca sapından beyaz bir sıvı akar.. O hindiba işte, ya da yabani radika:))
sevgiler