07 Kasım 2008

Bıldırcın Dolma

bıldırcın2
Malzemeler:
4-6 kişi için
  • 6 adet bıldırcın
  • 1 büyük soğan
  • 1 adet domates
  • 2-3 adet yeşil biber
  • 6 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 1 çorba kaşığı dolmalık fıstık
  • 1 çorba kaşığı kuş üzümü
  • 6 çorba kaşığı pirinç (ya da 1 su bardağı)
  • ½ tatlı kaşığı tarçın
  • 1 1/2 bardak su
  • tuz
  • karabiber
bıldırcın3
Hazırlanışı:

Önce fırınınızı 175 C ısıtın.
Pirinci ayıklayıp ılık suda iyice yıkayın.
Soğanı yemeklik doğrayın. Kuş üzümünü ayıklayıp, üstünü örtecek kadar ılık suya koyun.
Orta boy bir tencereye 4 çorba kaşığı zeytinyağını koyup, dolmalık fıstıkları pembeleştirin. Fıstıklar renk değiştirmeye başladığında, soğanları ekleyin ve soteleyin.
Soğan pembeleşmeye başlayınca ayıklanmış pirinci, kuş üzümünü, tuzu, biberi ve tarçını ilave edin.
Sık sık karıştırarak, 3-4 dakika kavurun.
1 bardak su katıp, ağır ateşte, 10 dakika pişirin.
Tencereyi ocaktan alıp, ağzını kapatarak, harcı dinlenmeye bırakın.
Bu sırada, 2 çorba kaşığı zeytinyağını bir tavada ısıtıp, kızgın ateşte bıldırcınları -her iki yanını çevirerek-kısa bir süre kızartın.
Dolma içini, 10 dakika dinlendikten sonra, kızarmış bıldırcınlara doldurun.

Doldurulmuş bıldırcınları ısıya dayanıklı bir fırın kabına yerleştirip, 1/2 bardak su, dilimlenmiş domates ve biberleri de ekleyerek önceden ısıtılmış 175 C fırında 15-20 dakika kadar pişirin,
Bıldırcın dolmalarını sıcak olarak servis yapın.
Afiyet olsun

bıldırcın1

(fırına girmeden önce)

Notlar:

  • Bıldırcınları döküm tavada kızartırsanız, aynı tavayla fırına verebilir, daha lezzetli bir sonuç elde edebilirsiniz.
  • Bıldırcınları, içlerini doldurmadan da aynı şekilde pişirebilirsiniz. Böyle yaptığınızda tüm suyu iç pilav hazırlamakta kullanıp, bıldırcına hiç su ilave etmeyin. Fırında kalma süresini 10 en fazla 15 dakika olarak ayarlayın. Bıldırcın çok çabuk pişiyor, fırında fazla kalırsa kuruyor.
  • Bıldırcın eti besin değeri olarak, tavuktan daha az kalori, yağ ve kolesterol, daha fazla protein içeriyor. Karbonhidrat içermiyor.
  • Bıldırcın yumurtasının faydaları içinse, googleda ufak bir arama yapmanız yeterli olacaktır.
  • Sonraki denemelerimde domates ve biber kullanmadım ve daha çok beğendim. Böylesini tavsiye ederim.
  • Ben "yoğurt kabı" diye satılan ufak bir güveç kullandım. Ve sonraki yazılarımda da göreceğiniz gibi, bu minik güveçlerden çeşit çeşit alıp, neredeyse tüm yemekleri bunlarda pişirmeye başladım.
  • Bıldırcını nereden bulabileceğinize gelince: Real de donmuş gıdalar bölümünde, Ankara Tunalı Hilmi Tavko da, ya da Çankaya Belediyesi (Eski Ted koleji ) satış yerinde bulabilirsiniz.

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor.
Bıldırcınlı çok güzel sunum bana göre.
Ufak ufak herkezin tabağına konulur.
Çok beğendim.
Ellerinize sağlık.
Sevgiler.

Rakunt ideas dedi ki...

Yoksa sen haftasonu sosyete partisindemiydin:)))

Ellerine sağlık çok küçükken yemiştim.Bir daha kısmet olmadı.Görüntü çok hoş

Sevgiler

Mehmet Saraç dedi ki...

evett, bu bıldırcınlardan yapmak artık farz oldu.
öyle güzel sunmuşsunuz ki!

elinize sağlık

Adsız dedi ki...

Aman aman neler yapmis bu hunerli bayan :) olurum bildircina abim cok avlanirdi cok guzel olmuslar gorunus super eleirne saglik

Adsız dedi ki...

Uzun zaman önce sanki bir düğünde yemiştim bıldırcını :) Bu güzel sunum sayesinde tadı birden hatıralarımda canlandı.
ellerine sağlık.
Sevgiler

ipek dedi ki...

TazeNane,
Bak hiç o şekilde düşünmemiştim. Gerçekten de herkese porsiyonlar halinde sunulması güzel bir görüntü.
Tadı görüntüsünden de keyifli:) Tasm misafirlik bu bıldırcın.
sevgiyle..

Tuğba,
Hayır değildim. Sosyeteden pek keyif almam:)
Bıldırcın mı sunmuşlar? Aman dikkat, kalabalık ikramlarda bıldırcın ya da kanatlı türü yemekler, beklemeye gelmediği için tehlikeli olabilir.
Beğenine teşekkürler:)
Sevgiyle..

Babiş,
Çok teşekkür. Benim Mimi bunlara bayılıyor; sizin Babiş'te sevebilir. Merakla bekliyorum yayımınızı.
sevgiyle..

Asya,
Adı bile nasıl da pirim yaptırıyor yapana değil mi?:)) Oysa ne kolay ve pratik bir yemekmiş aslında. Ve müthiş bir lezzet.
Eşim de 15 günde bir ava gider ama ben hep çarşıdan alıyorum bıldırcınları:))) içini ve tüylerini temizlemesi zor diye getirmiyormuş eve:)
sevgiyle

Hayatın ta kendisi lokantası,
Yukarıda da yazmıştım; aman toplu yemeklerde kanatlı hayvan yemeğe dikkat. Naçizane tavsiyemdir. Tadı hindi tavuk arası, ama daha lezzetli birşey. Dışı çıtır, içi yumuşacık.
sevgiyle:)

Adsız dedi ki...

Eve gelecek konuklar için güzel sunumlu harika bir alternatif olmuş bu bıldırcınlar:).
Misafir sofralarında böyle özenli ikramlara bayılıyorum. İpekcim özellikle Notlar kısmın çok yardımcı oluyor. Bu güzel tarif için çok teşekkürler, ellerine sağlık:).
Bu arada benim yeni adresim http://www.kristalkelebek.com/
artık buraya bekliyorum:).
Sevgiler.
aslı

Adsız dedi ki...

Çok güzel bir site hazırlamışsınız, son tarifinizdeki patateslere bayıldım, tam benim damak zevkime uygun gözüküyorlar…

ipek dedi ki...

sebo,
teşekkürler. Beğenmene sevindim gerçekten:)
sevgiyle