30 Mart 2010

Karnıyarık

Karnıyarık, (hafif pişirme şekliyle)



AcemiAşçı Facebook sayfası tahminimden keyifli işlemeye başladı.
Amaçlarımdan biri, sizlerin de (dilerseniz fotoğraflarıyla birlikte) kendi tariflerinizi yayınlayabileceğiniz bir paylaşım ortamı hazırlamaktı. Bir diğer amacım ise Acemiaşçı'da yayınlanmasını istediğiniz tarifleri öğrenmekti.
Bu postla birlikte, her iki amaç da gerçekleşmeye başladığı için mutluyum.

Bu tarifi sevgili Ebru istedi:
Mümkün olduğunca kolaylaştırmaya ve hafifleştirmeye çalışarak denediğim Karnıyarık..
Şimdiden kolay gelsin Ebru'cuğum.



Malzemeler:
4 kişilik

içi için:
  • 300 gr kıyma
  • 1 adet kuru soğan*
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı 
  • 1 su bardağı domates rendesi 
  • tuz, karabiber

  • 4 adet patlıcan**
  • 4 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 0,5-1 su bardağı su
üzeri için,
  • minik domates,
  • yeşil biber, 
  • maydanoz

    Hazırlanışı:
    1. Çok minik doğradığınız soğanı 3 yemek kaşığı zeytinyağı ve tuz ile iyice soteleyin. Soğanlar iyice yumuşadığında kıymayı ekleyin, iyice ezerek dağıtın, arada karıştırarak kavurun.
    2. 15 dakika çevirmeye devam ettikten sonra domates rendesini ekleyin. Suyunu çekip iyice pişene kadar kapağı açık pişirin.
    3. Kıyma pişerken, patlıcanları çizgili soyun. (işin ustaları tuzlu suda bir süre bekletip sonra suyunu sıksalar da ben bunu pek yapmıyorum nedense)
    4. Büyük ve altı düz , kapaklı bir tecerede 4 yemek kaşığı zeytinyağını iyice ısıtın, patlıcanları dizerek kapağını kapatıp ateşi en kısığa getirin.
    5. Arada çevirerek iyice kızarana kadar patlıcanları kızartın. (arada yağ çok azalırsa eklemeler yapabilirsiniz )
    6. Kızarmış patlıcanları fırın kabına alarak  ortalarını kaşıkla aralayın. Kavurduğunuz kıymaları eşit olarak paylaştırın.
    7. Üzerine yeşil sivri biber ve cherry domates yerleştirerek su ilave edin. 200 C ısıtılmış fırında  biberler kızarıp, suyunu yarıya kadar çekinceye kadar pişirin. (Tahmini 30dakika)
    8. Maydanozla süsleyerek pilavla servis yapın
    Afiyet olsun
      Notlar ve Püf Noktaları:
      • *Kuru soğanı ne kadar bol kullanırsanız yemeklerin lezzeti artar ve tatlılaşır.
      • **Patlıcanları seçerken: çok sert olmamasına, koyu renkte ve parlak olmasına, saplarının canlı yeşil ve yaprakların yukarıya doğru kıvrılmamış olmasına dikkat etmenizi öneririm.
      • Patlıcanları bol sıvı yağda kızartmak elbette çok daha lezzetli bir karnıyarık yapmanızı sağlar. Ama böylesi sağlıklı değil ne yazık ki.. Yine de tercih aşçınındır elbette.
      • Soğanları kavururken, 2 adet yeşil biberi incecik dilimleyip eklerseniz kıyma daha da lezzetli olacaktır.
      • TefalActifry çok fazla işe yaramasa da harika kıyma kavuruyor; kullanıcılarına hatırlatayım.. Bütün iç malzemeleri ekleyip 15 dk ya ayarlıyorsunuz. Siz bu arada patlıcanları kızartın, 15 dakikada yemek fırına girmeye hazır olsun.

      8 yorum:

      Unknown dedi ki...

      Mmmmm... Ellerine saglik canim.... Yemeklerin sultani bu.... Afiyetler olsun... Sevgilerimle,

      JTB (JourneyToBlue) dedi ki...

      merhaba:)
      ben patlicani cok severim, ama fazla yaga dayanamadigimdan bir defa patlicanlari mikrodalga'da kozlemeyi deneyerek yapmistim. o gun bugun bu sekilde yapiyorum, lezzetinden de memnunum.

      ama tabi senin tarifteki lezzetle kiyas kabul etmez biliyorum:)
      sevgiler, eline saglik.

      facebook grubunun uyesiyim, takip ediyorum:)

      Unknown dedi ki...

      Merhaba Ipek'ciğim,

      Ne kadar güzel görünüyor bu karnıyarık!!! Ellerine sağlık!
      Çok teşekkür ediyorum sana, bu kadar kısa sürede bu tarifi hazırladığın için...

      Şimdi malzemelerini alıp, aynen yapmaya çalışacağım! :-)


      Çok öpüyorum.

      Ebru-

      HUYSUZBALIK dedi ki...

      Çok açıklayıcı ayrıntılı bir tarif olmuş bayıldım. Ellerine sağlık. Sevgiler...

      asmabahce dedi ki...

      çok lezzettli görünüyor sevmeyen var mıdır acaba, ayrıca hiç de acemi bir aşçının işi değil bu:))

      Sevil Şahin dedi ki...

      AMAN ALLAHIM BU NE GÜZELLİK BÖYLE BAYILDIM BAYILDIM RESME BAKMAKTAN YAZILARI 10 DK SONRASINDA OKUYABİLDİM :)),
      ELLERİN DERT GÖRMESİN NEFİS OLMUŞ
      SEVGİLER

      Unknown dedi ki...

      Veee karnıyarığı yaptım!!!
      Cok da güzel oldu, Ipekciğim, ellerine sağlık, çok teşekkür ederim.
      Patlıcanlar için biraz daha su koymalıymışım, hafif kuru oldular çünkü. Ama artık nasıl yapacağımı çok iyi biliyorum.:o)

      Tekrar teşekkürler.

      Öpüyorum.

      ipek dedi ki...

      Münster,
      Benim de listemde en ön sıralarda:9
      sevgiyle.

      JTB,
      mikrodalga gerçekten çok iyi fikir. Mutlaka denemeliyim, paylaştığın için teşekkür ederim.
      sevgiyle.

      Ebru2cuğum asıl ben teşekkür ederim bu istekte bulunduğun için. Ve şimdi okuyorum ki, denemiş ve beğenmişsin. Gerçekten mutlu oldum:)
      sevgiyle..

      Esin,
      Teşekkür ederim:)
      sevgiyle..

      Asmabahçe,
      teşekkürler:)

      Sevil,
      Alemsin, çok hoşuma gitti yazdıkların:)
      sevgiyle..