12 Ekim 2006

Taze Börülce Salatası

Evet biliyorum "bu mevsimde nerden çıktı börülce " diyorsunuzdur şimdi. Geçenlerde buldum pazarda. Şansımı deneyip aldım, hiç fena değildi. Ama aslında temizlenip ayıklandıktan sonra dondurulmaya çok müsait bir sebze börülce. Ben genellikle dondurup dondurup kışın da yapıyorum bu salatayı. Biliyorum çok kolay bir tarif oldu bu seferki ama adı üstünde işte "acemi aşcı":)
Ne yapayım, diğer bloglara öyle güzel tarifler geliyor ki, onları denemekten kendi yemeklerimi yapmaya fırsat olmuyor birtürlü. Mesela, Mekanımız Mutfak ta Şule nin yaptığı ıspanaklı börek denendi, beğenildi, herkese tavsiye ediliyor. Ayrıca Nane Limon dan sevgili Münevverin yaptığı, temel tarifine takıntılı durumda olduğum Pırasa çorbasının brokoli versiyonu yorumlandı, denendi, beğenildi bir süre sonra tarif sizlerle de paylaşılacak.
Daha sırada denenecek çok tarif var çook..



Taze Börülce Salatası

4 kişilik

• ½ kg taze börülce
• 2 domates
• yoğurt
• sarımsak
• tuz
• ceviz içi

Taze börülceleri ayıklayıp yıkadıktan sonra, biraz karbonat attığınız suda haşlayın. Süzerek bir kaba alın. Zeytinyağ ve tuz ilave edin. Domateslerin kabuklarını soyup, küçük küpler halinde doğrayın, börülcelerin üzerine yayın. (karıştırmayın) Üzerine sarımsak ilave edilmiş yoğurt gezdirin ve irice dövülmüş bol ceviz içi ile servis yapın.

1 yorum:

pinomino dedi ki...

merhaba, çok sevindim aynı meslekten olmamıza:) gerçi ben yüksek lisans yaptım..lisansım istatistik ama olsun..
demek ilk mezunlardansınız..o zaman tasarımlarınızı da bekliyoruz sitede:))
çok öptüm..sevgilerleee::)