16 Ekim 2006

Karnabahar Sufle



Bu yemeği epeyi oldu yapalı. Fotoğraflamış sonra da yayınlamayı unutmuşum. Tarifini Lezzet dergisinde bulmuştum, aynen uyguladım. Çok pratik bir yemek olduğu halde tıpkı sufle tadında. Hatta karnabahar sevmeyenler bile rahatlıkla yiyebilir.


Köpük Karnabahar

4-6 kişilik

Malzemeler:

· 1 orta boy karnabahar
· 2 yumurta sarısı
· 2 yumurta akı
· 2 su bardağı hazır patates püresi
· 4 çorba kaşığı rendelenmiş kaşar peyniri
· 4 çorba kaşığı zeytinyağı
· tuz
Karnabaharı tuzlu suda yumuşayıncaya kadar haşlayıp süzdükten sonra, çatalla ezin. Patates püresini paketteki tarifine göre hazırlayın, 2 su bardağı kadarını karnabahara ekleyin. (kalan püreye ihtiyaç olmayacak)
Üzerine peynir,tuz , yumurta sarıları ve zeytinyağı ekleyip karıştırın. Ayrı bir kapta yumurta aklarını bir fiske tuz ile çırpıp kar haline getirin, yavaşça karıştırarak karnabaharlı karışıma ekleyin. (Ben üzerine biraz daha kaşar peyniri ekledim, ama kendi çok güzel kızardığı için aslında pek gerek de yokmuş.)
Küçük fırın kaselerine paylaştırarak 200 C de üstü kızarıncaya kadar, 15-20 dakika pişirin.

1 yorum:

Yıldız dedi ki...

İpekcim,

Süper gözüküyor sufleler :P Şu saat itibariyle de acıkmış bulunuyorum zaten mmmm mmmm.

Sevgilerimle...