18 Ekim 2006

Salome


Dün akşam Salome ye gittim. Oyun Ankara Devlet Tiyatrosu nun eseri. Ben iyi bir sanat yapıtı karşısında ruhumun , beynimin temizlendiği, arındığı duygusuna kapılanlardanım. Çok emek harcanmış, ince ince, detay detay, işlenmiş işler, kendini en çok bir sanat yapıtında hissettiriyor. Salome böyle bir oyun.

Tiyatro eleştirisi yapmak haddim değil. Ben sadece bir izleyici olarak böylesi bir titiz çalışmanın bende bıraktığı izlenimi aktarabilirim ancak.

Yönetmen Müge Gürman ı tüm kalbimle kutluyorum, izlenmesi çok zor bir eseri öylesine sahneye koymuş ki herşey dört dörtlük. Minimum dekor içerisinde kostümlerin görkemi adeta bir dekor etkisi yapıyor. Aynı şey ışıklandırma ve müzikler için de geçerli; anlatımı destekleyen zenginleştiren bir şölen.
Oyunun tamamı farklı ve abartılı bir vücut dili ile oynanıyor. Salomeyi oynayan Burçak Işımer ve Heroidas Pelin Dikmenoğlu muhteşemler.

Çok farklı bir dramatik kurgusu var oyunun. Şiirsel anlatım dili nedeniyle bence izlenmesi oldukça zor, ancak dedim ya yönetmen işi o kadar ustalıkla kotarmış, oyunu öyle güzel bir yaratıcılıkla sahnelemiş ki 2 saat nasıl geçiyor anlamıyorsunuz.


Tek kelimeyle muhteşem. Tiyatro seviyorsanız mutlaka ama mutlaka izleyin derim.

Hiç yorum yok: