15 Eylül 2007

Ye # 26 Aperatifler ve Mezeler


Son bir kaç yemek etkinliğini kaçırdım. Benim şaşkınlığımdan. Bu aykini bari kaçırmayım derken, bir de baktım son yarım saat içerisindeyim:) Hemen arşivimi taradım:)

Ayın etkinlik konusu: Aperatifler ve Mezeler. Ev sahibesi Cafe Gusto- Serpil. Konu seçimini çok beğendiğimi de ekleyerek, Sevgili Serpil'e teşekkür ediyorum.

Bu tarifi birkaç ay önceki Sofra dergisinde görmüştüm. Önceleri çok dikkatini çekmemiş olsa da, bir süre sonra gözüme takıldı. Baktıkça çok lezzetli ve değişik olacağını düşünmeye başladım. Üstelik öyle kolaydı ki, yapmamak ayıp olacaktı.
Yanılmamışım. Sonuç cidden beni çok memnun etti.

Şimdi düşündüm de, tam bu etkiniğe uygun bir yiyecek. Hemen başlayım anlatmaya:

Denizbörülceli mini sandöviçler

Malzemeler:

  • 1 demet denizbörülcesi
  • 10 adet rol ekmeği
  • 1-2 adet domates
  • 1 avuç ceviz içi
  • kaşar peyniri rendesi (sepet peyniri daha iyi sonuç verdi-parmezan da süper olur gibime geliyor)
  • 1 çay kaşığı kimyon (Nomu Oriental ile denedim Mmmmmm!!! süper)
  • Sızma zeytinyağı

Yapılışı:

Deniz börülecelerini yumuşayana kadar kaynar suda haşlayın.
Ayıklayın (Sap kısımlarının dibinden iki parmağınızla tutup, diğer elinizin iki parmağıyla sıyırarak, içindeki sert kısmı çıkartın.)
Domateslerin kabuklarını soyup minik doğrayın.
Cevizleri ufalayın
Peyniri rendeleyin.
Bütün malzemeleri iyice karıştıp zeytinyağı ve kimyon (ya da Nomu ) ekleyerek iyice karıştırın.
Minik rol ekmeklerinin içine yerleştirip servis yapın.

umarım siz de benim kadar beğenirsiniz,
Afiyet olsun.


17 yorum:

Cafe Gusto dedi ki...

ben bloğunu açtığımda domates reçeli vardı.sanırım sonradan ekledin.Hemen düzeltiyorum.sevgiler.

Zamandan Sızan dedi ki...

EN SEVDİĞİM ÜÇ SEBZEDEN BİRİDE BU..TEŞEKKÜRLER TARİF İÇİN.. KÜÇÜK BİR RİCA: SIKIŞTIRAMADIM MİMİYİ BUGÜN :( ÖPSENE BENİM İÇİN ISIRARAK..

Tijen dedi ki...

Nefis nefis! Birini alabilir miyim?

ipek dedi ki...

Serpil sanırım blogger azizliğine uğramışız:)
Emeklerin için teşekkürler.
sevgiler

Kıymet'ciğim, Mimi'yi bugün ben de sıkıştıramadım, öyle huysuzdu ki.. Uykusuz ve de hastaydı. Melekleşmeye başlar başlamaz ilk işim senin için de sıkıştırmak olacak:)
Sevgiler

Elbette Tijen, afiyet olsun:)
Sevgiler

Aslı Cin dedi ki...

Of of of. Nefis görünüyorlar. Bu etkinliğe mutlaka göz atmalıyım, hazır mutfakların ilham perisi gelmişken bana ;)

Bir Porsiyon Öykü dedi ki...

Sobeee sobee:)

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerinize sağlık çok lezzetli görünüyor.İnsanın hemen alıp yiyesi geliyor bakınca.

selamlar

ipek dedi ki...

Aslı büyük keyifle izliyorum yeni yaşantını ve mutfağa doğru ufak adımlarla ısınmanı. Ama dikkat! Burası insanı biraz fazla kendine çeker ve de alışkanlık yapar. Bir girdinmi içine, kolay kolay bırakmaz mutfak adamı:))
Sevgiler

Papatya cığım, güzel sobeni görmüştüm ve yazmak üzereydim. Fakat bir anda şu etkinlik işini hatırlayıp alel acele bu yazıyı hazırladım. Bundan sonaki yazıda hazırlayacağım.
Sobe yazındaki son cümlen için ayrıca çok teşekkür ederim, beni mutlu ettin.
Sevgiler

Ab-ı hayat, beğendiğine sevindim.
Kolay bir tarif. Bence yaparsan seversin gibime geliyor, lezzeti çok güzel.
sevgiler

Alev dedi ki...

Blogunu yeni kesfettim ve domates recelinde takili kaldim. Ne enteresan ve eminim ne lezzetli bir receldir bu. Hele sunumu.. Ayrica resimlerini cok begendim. Cok farkli ve derin. Harikalar.
Minik kizininda dogum gunu kutlu olsun.

Blogunla tanistigima cok sevindim :)

Sevgiler

ipek dedi ki...

Alev, aynı keyif benim için de geçerli. Blogunu/ları çok sevdim.
Görüşmek üzere,
sevgiler

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Görüntü harika. Eminim tadı da öyledir. Böyle atıştırmalıklara oldum olası bayılmışımdır. Ellerine sağlık. Sevgiler.:)

Berceste dedi ki...

Eh her zaman oldugu gibi, alisilmisin disinda, hem tad olarak hem de gorunum olarak enfes birseyler var burada! Ben tatilin rehavetine dalmisim, Viki misali ampul parlarsa yazarim birseyler :) Seeey ben bir de rol ekmegi nedir desem? Hani yuvarlak rolu mu yapiyor acep :P Sevgiler...

Leziz Tarifler dedi ki...

Merhaba,

Bloglar arsı gezinirken, sitenizi gördüm, tarzınızı çok beğendim. Ben de ziyarete beklerim. Sevgiler

ipek dedi ki...

Dilek tatilden döndün mü? Hiç yoksun ortalıkta gerçekten de.
Pastanelerde satılan minik yuvarlak sandöviç ekmeklerine bu ad veriliyor.Bunların bir de kanepe yapmakta kullanılan bir boy nminikleri var onların da başka bir ismi var. Bul, ya da bulyon gibi birşey, hatırlamıyorum. isimleri böyle. Nedenini sorma bilemiyorum çünkü..
sevgiler

Feyhan merhaba,
çok teşekkür ederim. Ben de hemen gidiyorum senin sayfana doğru..
sevgiler
İpek

Berceste dedi ki...

1 hafta daha Turkiye'deyim Ipek'cigim. Isim yabanci gelince takildim sadece. Tekrar ellerine saglik. Sevgiler...

Ceylan dedi ki...

Deniz börülcesine bayılırım! Ceviz,peynir ve domatesle karıştırmak ne güzel bir fikir, ellerine sağlık! Minik ekmekler içindeki sunumu da ayrı bir güzel. Yaşasın etkinlikler valla! Sevgiler,

ipek dedi ki...

Ceylan merhaba,
Bence de "yaşasın etkinlikler". Hele bu seferkinin konusu tam benlikti bayıldım. Uzun yemeklerle uğraşmayı çok sevmiyorum ya..
Sandöviçleri beğenmene sevindim, teşekkür ederim,
sevgiler