28 Mayıs 2009

çevre için



Migros'larda bir süredir Çevko'nun geri dönüşüm kutuları var. Kullandığımız şişeleri, kağıtları bez çantalarımda biriktirerek arabanın bagajına koyuyor, alışverişe gittiğimde bu kutulara atıyorum. (Sitemize geri dönüşüm kumabarası için belediyeye yaptığımız onlarca başvuru hala yerine ulaşmamış gibi görünüyor) Bu uygulamadan dolayı Migros'a gerçekten teşekkür ediyorum.Aynı mantıkla, plastik market poşetlerini minimum kullanmak için yoğun gayret sarf ediyorum. (Migroslar bu konuda da birşeyler yapamazlar mı? Manav reyonunda kesekağıdı mesela?? Demişim yazımı hazırlarken. Fakat bu arada Migros çok güzel şeyler yapmış bile)
Yemek.Name de yazdığım sıralarda sevgili Deniz'le kumaş market çantası tasarımı yapmıştık. O çantam ve Tema'dan aldığım bez çantalar aracımdan/çantamdan/yanımdan hiç eksik olmuyor.
Bu alışkanlığımla, doğaya/dünyaya sorumluluğumun yanı sıra, kızıma örnek teşkil etmeye çalışıyorum.
Çantalarım insanların ilgisini çekiyor ve nereden bulacaklarını soruyorlar. İşte bu yüzden bu yazıyı hazırlamaya karar verdim; belki bir-iki kişi daha plastik poşet kullanmaktan vaz geçer ve çorbada benim de tuzum bulunur.
Konuyu araştırıp, internette gezerken, benimle aynı yaklaşımlar içerisinde olan çok keyifli insanlara ve sayfalarına ulaştım. Paylaşmak istiyorum:
İbaking, çok güzel bir paylaşım yeri yapmış: Pazar filesine dönüş. Sayfada çevre bilinciyle ilgili pek çok kaynak bulabilir, bilgi edinebilir, bu bilinçli hareketin bir ferdi olabilirsiniz.

Oradan, oraya dolanırken Gojeko ya ulaştım. Fikrine, tasarımlarına bayıldım ve hemen siparişlerimi verdim. Sonra baktım ki Ankara'da yaşıyor; kargoyu boşverdim, çantalarımı elden teslim aldım. Ve böylece, şu acayip internet sayesinde harika bir arkadaş daha kazandım.

Mimi çantasını görünce bayıldı. Üzerinde adının yazması, resmin güzelliği onu çok etkiledi. Mimi çantasını akşam yatılı ziyaretlerinde kıyafetlerini koyarak, bale kursuna giderken, ya da piyano derslerine giderken kullanıyor. O kadar kaliteli üretilmişler ki, benimkini pazar çantası olarak kullanmaya neredeyse kıyamayacağım.
Harika işler çıkartıyorsun Gökçe, seni tanıdığım için mutluyum:)

3 yorum:

cimcime dedi ki...

Güzel blogunuza, maydanoz blog topluluğu arasında tanıtımı için bir sayfa ayırdım, selamlar.

pecete dedi ki...

Vayy dedim...

ipek dedi ki...

Maydanoz,
teşekkür..

Ayşem,
Sayfaya gidince senin de başın dönecek biliyorum;)
sevgiler..