13 Ağustos 2009

chili con carne




Yine favorim olan Meksika mutfağından bir deneme: tam bir tencere yemeği, müthiş bir lezzet.
Malzeme listesinin uzunluğuna bakarak zor bir yemek olduğunu düşünmeyin sakın; tam tersi çok pratik. Bütün herşeyi karıştırıyor ve pişiriyorsunuz.
Üstelik tadı, Türk damak zevkine oldukça uygun.



Malzemeler:
4-6 kişi için
  • 3 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 diş sarımsak
  • 1 adet kırmızı tatlı biber
  • 3-4 adet chili ya da jalapeno biberi (opsiyonel)
  • 1 adet ortaboy havuç
  • 1 adet sap kereviz*
  • 1 adet patates
  • 1 çorba kaşığı biber salçası
  • 1 çorba kaşığı domates salçası (ya da 4 adet domates)
  • 1 silme çay kaşığı acı kırmızı biber (opsiyonel)
  • 1 tatlı kaşığı tane kişniş (opsiyonel)
  • 1 silme çay kaşığı toz kimyon
  • 1 tutam toz tarçın
  • 1 çay kaşığı toz şeker
  • tuz
  • taze çekilmiş karabiber
  • 1 adet 400g Meksika fasülye konservesi
  • 1 adet küçük boy mısır konservesi
  • 1 bardak su
  • 300 gr kıyma
  • 1 adet kuru soğan
  • 2 çorba kaşığı zeytinyağı
  • tuz karabiber
Üzeri için:
  • Süzme yoğurt
  • ince kıyılmış maydanoz

* sap kereviz bulamazsanız 1/2 adet ufak kerevizi rendeleyerek kullanın, ya da buzlukta dondurulmuş kereviz yaprağınız varsa 1 çorba kaşığı kullanın, yazları ben öyle yapıyorum)

Hazırlanışı:
  • Soğanları küp küp doğrayın, sarımsağı ince kıyın.
  • Patates, kereviz ve havucu kalın rendeleyin.
  • Derin bir etncerede yağı kızdırıp soğan ve sarımsağı soteleyin ve sırasıyla diğer malzemeleri, en son da suyu ekleyin.
  • Kaynadıktan sonra kapağı kapalı olarak 20-30 dakika kısık ateşte pişirin. Arada sürekli karıştırın, suyunu çekmişse azar azar su ilave edin.
  • Sürenin sonunda mısır ve fasülyeleri ekleyip 10 dakika daha pişirin.
  • Diğer bir tavada kıyma ve soğanları iyice kavurun.
Pişen yemeği tabaklara alıp, üzerine kıyma ve süzme yoğurt koyun, kıyılmış maydanozla süsleyerek servis yapın.

Afiyet olsun.


Notlar ve püf noktaları:
  • Jamie Oliver bu yemeği pilav üzerinde sunuyor, hiç de fena olmuyor yani ;)
  • Yanında mısır cipsi ve guacamole süper gidiyor.
  • Eğer döküm tencereniz varsa bu yemeği çoktan denemişsinizdir. Eğer hala denemediyseniz bence hiç vakit kaybetmeyin.
  • Fasülyeler zaten pişmiş olduklarından, fazla pişirmek dağılmalarına sebep olabilir.
  • Chili con carne adından anlaşalıcağı gibi chili biberi kullanılan, acı bir yemek. Acı sevmeyenleri düşünerek, benim hazırladığım şekliyle hazırlayıp, sonradan acısso ekleyebilirisiniz.
  • Bazı tariflerde kıyma aynı tencerede kavrularak diğer malzemeler ilave ediliyor. Kimi tariflerdeyse, ayrı kavrulmasına karşın, piştikten sonra sebzelerle karıştırılarak servis yapılıyor.
  • Üzerine konan aslında ekşi krema. Ama bizde bu işi süzme yoğurt üstleniyor. Ekşi krema tadına en yakın süzme yoğurt Yörsan'ın.

12 yorum:

pembecikolata dedi ki...

Nefis çok beğendim:)

birsence dedi ki...

çok leziz gerçekten...ellerine sağlık canım...

müjde dedi ki...

Ellerine sağlık.Gerçekten çok lezzetli birşeye benziyor.Sevgiler...

minimalist dedi ki...

rejimdeyimmmmm lütfen böyle tarifler yayınlamayalım! Canımız istiyor :)

Sevgiler.

Tijen dedi ki...

Fotoğrafların içimi açıyor İpek kadın, ellerine sağlık. Aklıma ne geldi biliyor musun bu yemeği görünce, yıllaaaar önce bir yolculukta yediğim mısırlı, acılı barbunya yemeği. Mevsimlerle Gelen Lezzetler'de yer vermiştim sonra, pek güzeldi.

Adsız dedi ki...

Ipeek harika birsey bu!
Meksika yemeklerine bayildigim gibi kendim yapinca, hele de senin tarifinle ayri keyifle yaptim, yedim, yiyorum ve yiyecegim :)Cunku olcu bozulmasin diye aynen verdigin kisi sayisina gore yaptim.Sanirim bi 4 gun falan oglen ve aksamlari olmak uzere yerim!
Lezzeti tamam -o bir yana, ama eger pratikligi benim tarafindan onaylanmissa bu yemegin yapilisinin kolay oldugunu hic soylemeye gerek yok!Ben ki mutfak, yemek konusunda son derece tembel, yavas ve beceriden yoksunumdur.

Ve bugune kadar ilk defa Canim Ablamin tariflerinden birini yayinlanir yayinlanmaz yapabildim.
O bilir, benim icin buyuk asama :)
Tesekkurler Ipek'im...
inci

ipek dedi ki...

Pembe cikolata,
birsence,
müjde, teşekkür ederim:)

Ünver,
pardon;)

Tijen,
Çok teşekkür. Biliyor musun hala her resim çekip de damgaladığımda, "şunları neden damgsız da kaydetmem ki?" diye düşünüp aklıma geliyorsun:)
sevgiyle...

İncim,
Ben de bu gün sorsam mı; acaba yapmışmıdır diye düşündüm. açıkcası bu kadar çabuk harekete geçeceğini tahmin etmedim:)Sen buradan tarif uyguladıkça, acemi aşçı başka bir misyon üstlenerek, "İngiltere'de denenecekler" kategorisinde yayınlar yapıyor:))
öpüyorum seni canım kardeşim... öyle çok özledim ki seni...

semiramis dedi ki...

demek kardeslerimizin ingilterede olmasi gibi bir ortak noktamiz daha varmis:)
gecen gun kardesim yapti bu guzelim tarifini, arkadasi ile bayilarak yemisler. bugun de ben pisiriyorum.
evet, "ingilterede pisiriliyorlar" kategorisi yapmalisin:)

ipek dedi ki...

Semiramis,
Çok şaşırdım, çok sevindim:))
Buradan İngiltere'ye giden tarifler, pişirildikçe, hele bir de beğenildikçe müthiş keyifleniyorum.
Bilgisayarım servisten dönsün; sırada öyle güzel ve basit "İngiltere'de denenecekler" var ki... Çok özledim buraları:)
teşekkürler Semiramis, sevgiyle...

pinomino dedi ki...

2. Küba partime yapılacak bu yemek:) iyi ki bugün karşılaştık İpek'ciğim:) En kısa zamanda buluşmak dileğiyle:D

Adsız dedi ki...

Süper bir lezzet oldu gerçekten. Evde büyükten küçüğe herkes bayılarak yedi. Teşekkürler.

Pınar

acemi aşçı dedi ki...

Pınar,

Çok sevindim:) eline sağlık. Beğenini yazmana ayrıca mutlu oldum, teşekkür ederim.
sevgiyle..