22 Ekim 2009

damla sakızlı ayva tatlısı





Geçen yıl bahçemizde tek bir ayva bile dalında olgunlaşamamış, hepsi daha hamken dallardan dökülüvermişti. Birsürü ayva ağacına sahipken, para verip de ayva satın almak içimi acıtmıştı doğrusu.
Bu yıl bahçemizin en bol ürünü ayva.
Haliyle, bende de ayvalı icatlar ve tarifleri sırada:)

Eğer siz de benim gibi damla sakızı tadına bayılan, içinde damla sakızı olan her ne varsa atlayan biriyseniz bu tatlıyı beğeneceksiniz. Ayva ve damlasakızı birbirine gerçekten yakıştı.


Damla Sakızlı Ayva Tatlısı

Malzemeler:


6 kişi için

  • 3 adet ayva
  • 9 çorba kaşığı tozşeker (her ayva yarısı üzerine 1,5 kaşık)
  • 6 çorba kaşığı damla sakızı reçeli
  • 2 su bardağı su
  • ayvanın çekirdekleri
  • ayvaları ovmak için yarım limon
  • süslemek için kaymak, sakızlı dondurma ya da krem şanti

Hazırlanışı:
  • Ayvaları soyup boyuna ikiye bölün, çekirdekli kısımları kaşıkla çıkartın, (Çekirdekleri atmayın, renk vermesi için tencereye koyacağız)
  • Geniş bir tencereye, oyuk kısımları yukarı bakacak şekilde ayvaları dizin.
  • Üzerlerine toz şeker serpin.
  • Her ayvanın üzerine 1 kaşık sakız reçeli ilave edin.
  • Suyu ve ayırdığınız çekirdekleri ekleyin.
  • Ateşin altını iyice açıp kaynatın, sonra en kısığa getirip -kapağı kapalı olarak- 1 saat civarında pişirin.
  • Suyunu çekip, şerbeti koyulaştığında pişmiştir.
  • Soğuyunca, sakızlı dondurma, kaymak, krem şanti, meyve, nane yaprakları vb, arzunuza göre süsleyerek servis yapın.
Afiyet olsun...

Notlar ve Püf Noktaları
  • Ayvaların kararmaması için soyar soymaz limonla ovun ya da limonlu suya atın.
  • Şeker miktarını arzunuza göre arttırın, bendeki tariflerde şeker oranı azdır.
  • Sakız reçeli bulamazsanız, damla sakızını havanda toz haline getirip toz şekere karıştırın, ayvaların üzerine serpin. Bunun için şeker mikrarını biraz artırın: Her ayva yarısı için 3 çorba kaşığı toz şeker+ 1 adet damla sakızı.
  • Ayva tatlısını bakır tencerede pişirirseniz rengi daha kırmızı olur derler. Hiç denemedim doğruluğunu bilmiyorum.
  • Çekirdeklerin renk verdiği söylenir ama benim tatlılar onca çekirdeğe rağmen hiç kızarmazlar.
  • Pişerken tencereye atlılan bir iki ayva yaprağınında renk ve lezzet verdiğini eşim söyler. Bir dahaki sefere bahçeye gittiğimde unutmadan yaprak toplayıp, sözünü dinleyeceğim; sonucu bildiririm:)
  • Ayrıca eşim der ki: Ayva yaprağı lezzeti ve tedavi edici özelliklerini arttırması için ıhlamura da katılırmış. Bunu da deneyeceğim:)

15 yorum:

Leylak Dalı dedi ki...

Harika görünüyor, en sevdiğim tatlıdır, olmasa da yemesem:)) (diyettteyim de üzerinize afiyet)
İpek hanım bu yaz Kaleiçi'nde And Cafe'de bir ayva tatlısı yedim. Üzerine kaymak yerine pişmaniye koymuşlardı ve hem görünüm hem tad olarak çok yakışmıştı. Madem ayvanız bol, bir de bu şekilde denemenizi önereceğim.
Ayy vallahi çok canım çekti ama yapmayacağım inatla çünkü kilo vermem lazım:))
Sevgiler yolluyorum, Mimi'nin şeftali yanaklarından öpüyorum izniniz olursa...
Nurşen

Işın dedi ki...

Merhaba,

Renk vermesi için nar suyuyla pişirebilirsiniz. Tat olarak da çok yakışıyorlar.

Işın dedi ki...

Merhaba,

Renk vermesi için nar suyuyla pişirebilirsiniz. Tat olarak da çok yakışıyorlar.

Devletsah dedi ki...

Hemen denenecekler listesine ekliyorum... Evde damlasakızı reçeli de var... ohh mis. Ellerine sağlık

Mehtap Pasin Gualano dedi ki...

boyle birden bire cikiverdi karsima... elinize saglik... simdi olsaydi herhalde saymadan yerdim... burada ayva bulmak kolay degildir ama genelde o kadar sulu ve guzel olurlar ki, ben oylece yerim.. Ayva tatlisi en sevdigim tatlidir...
Ayva yapragi ve kabugu ihlamura katilir. bir kac karanfil, bir elmanin kabugu, bir limon, oksuruk icin cok iyi bir ilactir... cok da lezzetli olur... Ben cocuklara cok oneririm, oksuruk surubu yerine...

Özlem dedi ki...

Harika bir görüntü, tadının güzelliğini görüntüsünden tahmin edebiliyorum ama tahminle yetinemeyeceğim mutlaka yapmam lazım :)ellerine sağlık

acemi aşçı dedi ki...

Nurşen,
Pişmaniye gerçekten çok hoş fikir. Senin yerine de tadarım;)
sevgiyle...

Işın,
Süper! Denemeye değer, paylaşım için teşekkürler:)
sevgiyle...

Devletşah,
Şimdiden afiyet olsun..
sevgiyle..

Mehtap,
Keşke oralar gönderebilseydim: bahçedeki ayvalar bu sene çok güzel ve sulu. üstelik tamamen organik. biraz önce söylediğin şekilde pişirdim ıhlamuru ve Mimi ye ikram ettim. Kötü öksürüyor:(
sevgiyle..

Özlem,
umarım seversin. afiyet olsun
sevgiyle..

asya yusof dedi ki...

ipekcigim canim yapma bana bunu ne olur burda ayva cok zor bulunuyor ve buldugumda da tanesi 2 dolardan asgiya alamiyorum nefsimi koreltmek icin bir tane ikitane aliyorum ama tatli yapicak kadar alamiyorum ben nekadar cok ozledim soyle rendeden gecme ayva recelini biliyormusun?
yada kozde pismis ayva tatlisini:(
bizim kasabada cok olurdu hatta bizim evimizde agaclarimizda bol bol olurdu her yil ayva nar yiye yiye cocukken bikardik simdide ozluyoruz inan..
senin tatlinda harika gozkuyor ellerine saglik..

Zamandan Sızan dedi ki...

Yıkılıyor bu sayfa yine toparlan Deniz soluğu İpek de alıyoruz..

TAZE NANE dedi ki...

HER ARKADAŞLIĞIN GÖKYÜZÜNDE BİR MELEĞİ VARMIŞ.
SEVGİLER...

Ilker Erdem dedi ki...

Goruntu super. Gercekten cok begendim. Ayrica ilk defa duydugum strata yida ilk firsatta denemek istiyorum. Sevgiler

ipek dedi ki...

Asya,
cidden üzülüyorum şimdi.. kilolarca ayva ne yapacağımı bilemeden öylece duruyor... Ta oralara da nasıl gönderiliri ki?
Ne olur şunlar nasıl değerlendirilir bir akıl verin bana..
Ayva reçeline ben de bayılıyorum.ancak reçel bizim evde pek tüketilen bir besin değil. Ancak şu közlenmiş ayva tatlısı aklımı uçurdu birden!!! Lütfen bir anlat şunu, n'olur!!

Kıymet
Süper yorum; bayıldım:)))
Okullar açılıyor yeniden. hadi toplaşalım;)

Taze Nane,
Ne hoş..

İlker:
Teşekkür:)
Strata sonuçlarını bildirirsen sevinirim..

Saglıklımutfak dedi ki...

Standart ayva tatlısı lezzetinden oldukça sıkılmıştım . değişik bir şeyler düşünürken bu bloga rastladım . Elinize sağlık deneyeceğim Sevgiler

rumma dedi ki...

İpek hanım merhaba..Ayvalarınız bitmiştir eminim ama aklınızda bulunsun ayvalı kekte epey lezzetli oluyor..:)

sevgiler

acemi aşçı dedi ki...

rumma,
yeni ayvalar yolda:)) tarif arayacağım hemen. bilgi için teşekkürler:)
sevgiyle..