08 Mart 2010

Kuru Fasulye (acemi aşçı'nın yorumuyla)

 
Ben kuru fasülye yapmayı eşimden öğrendim desem?
Gerçekten :)
O'nun en sevdiği yemek; haliyle de sevdiği şekilde pişmesini istiyor. Uzunca bir süre bizim evde bu yemeği eşim pişirdi.
Galiba artık benim yaptığım şekliyle de beğeniyor ki, pek mutfağa girmiyor.. Ya da hepten umudu kesti benden, yaptığım diğer yemekleri sevmediğinden kuru fasülyenin her şekline razı geliyor:))

Nedir durum Hakan; senden öğrenelim? :)

Etli Kuru Fasülye

Malzemeler
4-6 kişi için
  • 200 gr kuzu kuşbaşı
  • 4 çorba kaşığı zeytinyağı
  • 2 orta boy kuru soğan
  • 3 diş sarımsak
  • 2 adet  tatlı yeşil biber
  • 1 çorba kaşığı biber salçası
  • 1 çorba kaşığı domates salçası
  • 1,5 su bardağı kuru fasülye,
  • 1 su bardağı domates sosu (mevsim uygunsa taze domates rendesi)
  • 10-15 adet tane kara biber
  • 3 su bardağı su
Ön Hazırlık
Fasülyeleri en az 8 saat-tercihen bir gece önceden-su dolu tencerede bekletin. 
Sürenin sonunda suyu azalmış ya da bitmişse ilave ederek  fasülyeleri kaynatın. 
5 dakika kaynattıktan sonra üzerinde biriken köpüğü alarak, fasülyeleri bir süzgece boşaltın. (buraya kadarki işlemler, annemden öğrendiğim baklagilleri ön pişirme şekli. Böylelikle daha yumuşak oluyor ve kolay hazmediliyorlar)

Yapılışı
  1. Düdüklü tencereye zeytinyağını ve etleri koyarak, yüksek ateşte soteleyin.
  2. Etler hafifçe kızarmaya başladığında sarımsakları ilave edin. 
  3. Ara sıra karıştırarak yemeklik doğradığınız kuru soğanları ve kalın dilimlediğiniz yeşil biberleri ilave edin.
  4. Soğanlar iyice yumuşayıp rengi dönünceye dek, karıştırarak pişirmeye devam edin.
  5. Domates ve biber salçalarını da ilave edip, 2 dakika daha karıştırın.
  6. Sırasıyla fasülyeleri, domates sosunu, suyu ve karabiberleri ekleyip düdüklü tencerenin kapağını kapatarak 18 dakika pişirin (süre Tefal-Clipso'ya göre verilmiştir)
Olmazsa olmazı pirinç pilavı ve turşuyla servis yapın diye yazarsam ayıp olur artık:))

Afiyet olsun

Hatırlatmalar:
  • Fasülyeleri çokça ıslatıp haşlarsanız, poşetlere bölüp buzdolabında saklayabilirsiniz. Böylece ön hazırlık kısmını atlamış olursunuz.
  • Ben bu yemekte taze biber lezzetini sevdiğim için ilave ediyorum. Fazla baskın olduğunu düşünenlere koyup koymamak opsiyonel:)
  • Kuşbası et yerine parça et de kullanılabilir; yemesi daha zahmetli olsa da lezzeti daha da iyi olur.
  • Alışkanlıkla zeytinyağı yazıyorum, çünkü öyle yapıyorum. Ama yemeğin aslı ve lezzetin hakkı elbette tereyağı ile veriliyor. Dileyenler zeytinyağı yerine 2 çorba kaşığı tereyağı ile yapabilirler.
  • Ah, az kalsın unutuyordum: Düdüklü tencere yerine toprak güveç de kullanılabilir kiii... yeme de yanında yat olur o zaman.  Yukarıdaki işlemler iyice ısıtılmış bir güveçte ve ocak üzerinde uygulanır. Herşey tamam olunca güvecin ağzı önce fırın kağıdı; üzerine alüminyum folyo kaplanarak önceden ısıtılmış 200C fırına verilir. 1-1,5 saat sanırım yeterli olur 

Not:  
Sevgili AcemiAşçı okurları,

Herbirinize ayrı ayrı teşekkür ederim.

Yaşanılan tatsız durumu arkamda bırakıp ileriye bakıyor, yoluma devam ediyorum. Tarzım aynı, hayata bakışım aynı, saygısızlığa, seviyesizliğe taviz vermez kararlılığım aynı...
Bu sayfaya dört yıldır verdiğim sevgi ve emeğin değeri benim için ölçülemeycek kadar büyük.
Vazgeçmek mi? Aklımdan bile geçmedi... Hem ne için?

Tam tersi; ne çok yeni proje var kafamda bilseniz:))

SEVGİYLE...

9 yorum:

Leylak Dalı dedi ki...

Acemiliğin böylesine şapka çıkarılır. Sizi izlemek bir zevk. Mimi'ye koccaman öpücükler...

Nurşen

Unknown dedi ki...

Sizden de böyle bir davranış beklenirdi.YApılan kötü yorumlar yüzünden bizlerin sizden mahrum olması düşünülemezdi zaten..

Ayrıca tarifiniz için de teşekkürler..
ellerinize sağlık.
Sevgiler
Pınar

Unknown dedi ki...

ellerinize saglık.dünya kadınlar günümüz kutlu olsun.

Unknown dedi ki...

Ellerine saglik arkadasim... Biz de böyle bayiliriz kurufasulyeye... Sevgilerimle kadinlar gününü kutluyorum...

Sevil Şahin dedi ki...

benim annemde babamdan öğrenmiş hep öyle der ama sonraları babam evet ben öğrettima ama annen nefis yapar der
eminim ondan bile öğrensen nefis olmuştur nede olsa senin elin değmiş
ellerine sağlık
afiyet bal olsun
sevgiler

Adsız dedi ki...

sevgili acemi aşçı, vazgeçme tabii..okunur az sayıdaki blogdan birisin. gayet de güzel gidiyorsun:) devam!

Banu dedi ki...

labrador için -lütfen mutlaka inceleyin:
http://www.ukrmb.co.uk/showcontent.toy?contentnid=175912

www.rawfed.com

http://www.rawfeddogs.net/

http://blog.milliyet.com.tr/Cig__organik__hayvan_mamasi/Blog/?BlogNo=137828

sevgiler,
banu

ipek dedi ki...

Nurşen,
Çok teşekkür ederim, beni mutlu ettiniz.
sevgiyle..

Pınar,
Benimle ilgili bir problem olmadıkça hep burada olacaım:)
çok teşekkür ederim,
sevgiyle,

Eylem,
teşekkür ederim; sizlerinde kutlu olsun.
sevgiyle..,

Münster,
Çok teşekkür ederim.
sevgiyle

Sevil,
anne-babaların bu keyif dolu muhabbetlerine tanık olmak ne hoş..
Uzun ömürler, mutlulukla dolu, sohbeti bol sofralar dilerim hepsine..
sevgiyle..

Anne müdürü,
böylesine motivasyonla ben dağları delerim:)
Şaka bir yana, destekleriniz ve yorumlarınız gerçekten çok iyi geliyor bana..
teşekkürler,
sevgiyle...

Banu,
sana özellikle teşekkür etmek istiyorum. Bu konu bir süredir kafamı ciddi bir şekilde kurcalıyordu. ilgi ve yol gösterdiğin için kucak dolusu sevgi ve teşekkür..

Berceste dedi ki...

Oooo bizim esler yanyana gelirse iyi anlasacak desene :) Ortak nokta kurufasulye :D Bayilir benim gonca da veeee ben de ondan ogrendim desem, hemi de Ingiltere'de, oranin sartlarinda :) En zor yani fasulye cesidi o kadar cok ki, denemeden duramiyorsun!