03 Şubat 2011

Kar Beyaz Babannecik


Zaman, ben tam onu yakaladım sanırken hızla ellerimden akıp gidiyor.
Bir hafta oldu bile kar beyaz Babanneciği son yolculuğuna uğurlayalı..
.
Uzun ve güzel yaşadı, ama son aylarında çok acı çekti. Öyle ki; acılarını, duygularını sadece gözleriyle-sessiz gözyaşlarıyla ifade edebildi... Ben en çok bu veda ediş şekline üzüldüm, isyan ettim.. İtiraf ediyorum bencilce davrandım: eskisi kadar sık ziyaretine gidemedim. Yüreğim kaldırmadı çaresiz halini görmeye. Anılarımda öyle kalsın istemedim.
Çocukluğumun büyük kısmını kaplar onunla paylaştığım anılar. 
İlk bisikletim, 70 li yılların sakin sessiz, Bahçelievler sokağında geçirdiğim "çocuk" günlerim...Akşam üzeri hazırlanan ikindi kahvaltıları, beyaz peynirle karıştırdığı tadına doyulmaz reçelleri... Bahçesinde kümesi ve meyve ağaçları; "senin için buraya yuva yaptı" dediği balkondaki kumru.. Ev yapımı dondurmaları, her Pazar bütün aileyi topladığı kalabalık aile sofraları, muhteşem yemekleri, mantıları...
Yaz tatili öncesi eve gelen gündelikçi terziyle, her birimize ayrı ayrı dikilen kıyafetler... Yine yaz tatili öncesi Kızılay'a büyük Gima'dan yapılan alışverişler.. Her karnemden sonra Barbie bebek aldırmak üzere soluğu aldığımız Amerikan pazarı...Anne ve babamdan koparamadığım her türlü imtiyazı elde edebildiğim yegane krallığım- babannemin evi!
Simin doğalı beri, imtiyazlarımın neredeyse tamamı kızıma da geçti... "Evlatları"nın her birini ayrı ayrı ve çok sevdi..Yine de Simin'e düşkünlüğü farklıydı. 
Hiç bir gün, hiç bir kalbi kırmadı, kimseyi üzmedi. Tevazu içinde ve "hanımefendi" olarak yaşadı.

Şimdi ışıklar içinde ve huzurla uyu Babannecik... Seni özlüyorum.
"Altın Kızın, Can Kızın"

15 yorum:

Deniz dedi ki...

Ah büyüklerimizin kaybı ne acı... Sabırlar diliyorum tüm aileye. Nurlar içinde yatsın kar beyaz babaanne...

pasaklikontes dedi ki...

öyle iyi anlıyorum ki siz İpek Hanım..kar beyazı babaannem ve anneannemi kaybedeli uzun zaman oldu..hemen hemen 5 yıl..ama dün gibi gidişleri..ikiside rüyamda veda etmişti bana..sonra beklemiştim vefat haberlerini geldi gelecek..gözümde akamayan bir damla yaşla..onlar hiç unutulmuyor..ve ben eminimki daima bir yerlerden bize gülümsüyorlar..kendileri gibi sıcacık sevgvileriyle..başınız sağolsun nur içinde yatsın..

Nilgun dedi ki...

Basiniz sagolsun

Adsız dedi ki...

merhabalar

ben de bir yorum yazmıştım ama sanırım gonderemedim. .Tekrar başınız sağolsun

canan kufer dedi ki...

ipekcigim, nurlarin icinde yatsin kar beyaz babaannen! inanki cok duygulandim...basin sagolsun arkadasim.

sizi uzaklardan kucakliyoruz,
canan

munevver dedi ki...

Ruhu şad olsun İpek. Her ölüm insana farklı bir duygu yaşatıyor. Büyüklerin kaybı da insanın içini başka türlü acıtıyor işte.

Başınız sağ olsun.

Sevgiler

Adsız dedi ki...

İpek Hanım uzun süredir sizi takip eden , tariflerinizi deneyen biri olarak döndüğünüze sevinen pek çok okuyucunuzdan biriyim ancak acı kaybınızı duymaktanda bir o kadarda üzgünüm...Başınız sağolsun...Pamuk Babanneniz nurlar içinde yatarken Allah kalanlara ve sevgili Mimi ye uzun ömürler versin.Sağlıkla kalın .

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

başınız sağolsun..
sabırlar diliyorum tüm aileye sevgili İpek.

Leylak Dalı dedi ki...

Sevgili İpek,
Bloga geri döndüğünüzü şimdi farkettim ve çok sevindim. Babanneciğe Tanrıdan rahmet, sizlere de sabır diliyorum, huzur içinde uyusun, anılarınızdan hiç silinmesin.
Daha sık okumak istediğimizi söylemeye gerek yok değil mi?
Simin'i kocaman öpüyorum...

Unknown dedi ki...

İpekciğim ne mutlu ki senin gibi hanımefendi bir torunu var...Nesil devam ediyor yani...aynı güzellikler farklı tadlarda yaşanıyor şimdi..yaşatabilene tabiii..senin gibi...
Yıldızlar yağsın üstüne...sizlere sabır ve uzun mutlu ömürler inşallah :-)

BETUL dedi ki...

Insallah cennette bulusursunuz, Ipek..Basin sagolsun..

Adsız dedi ki...

Benim icinse neredeyse 10 yıl önce kaybettigim dedemin ayrılıgı ve özlemi hep icimdedir.Zaman zaman ruyamda sarılır "seni cok özledim dedecigim"diye aglarım.
Yazınızı okurken cok duygulandım İpek Hanım,basınız sagolsun.
Bu ayrılıkların tek teselli edici yanı,'gecici'olmaları sanırım,cok sukur ki ahiret inancımız var...
Cennette bulusmak duasıyla...

Feyza

neslihan dedi ki...

Başınız sağolsun mekanı cennet olsun size sabır diliyorum...

Adsız dedi ki...

Merhaba İpek Hanım,

Söz verdiniz ama hala yoksunuz. Ama neden? Kimseler gelmiyor diye üzgün ve kızgınsınız, ama bizde kırgın, çünkü
yazmıyorsunuz. Biraz yazsanız herkesin aslında buralarda olduğunu göreceksiniz, inanıyorum. Enginarlı, baklalı tarifler, mis kojulu kekler, Siminin okulu, sizin kursunuz, bekliyoruz hala...

Selamlar,

Fulya

NESLiiCE dedi ki...

ALLAH RAHMET EYLESIN