22 Ağustos 2011

yine havuçlu kek


Evet yine havuçlu kek:)
Tek bir dokunuşla, yoğun nemli ve daha sağlıklı bir havuçlu keke dönüşüverdi..
Orijinal tarif burada, değişen tek şey ; yağı çıkartıp yerine 2 adet elmanın rendesini koyuyoruz. Hepsi bu:)

Havuçlu Kek 


Malzemeler:


tsp=tatlı kaşığı
cup=250 ml su bardağı



1,5 cups (su bardağı) Şeker
4 yumurta
2 adet kabuğu soyulmuş elma rendesi (tatlı elma)

2 tsp tarçın
bir tutam muskat
2 tsp  baking powder
½ tsp tuz
1 tsp vanilya
2 ¼ cups un
½ cup ceviz
3 cups rendelenmiş havuç

Orijinal tarifte yok ama ½ çay bardağı kuru üzüm
de ekleyebilirsiniz

(bu kek için büyükçe bir kek kalıbı kullanın, hem malzemesi çok hem de çok kabarıyor)

Şeker ve yumurtayı mikserle iyice karıştırın. (Yumurtaları teker teker ilave edin). 

Kalan malzemeleri sırasıyla eklemeye ve karıştırmaya devam edin. En son sırasıyla; un ceviz ve havucu ekleyin

Yağlanmış kek kalıbına boşaltarak, 180 C derecede ısıtılmış fırında 35-40 dakika pişirin






7 yorum:

HayatmnMucızesı dedi ki...

Sevgili İpek Hanım,

Sanki çok eski bir dostumu yıllardır görmediğim bir arkadaşımı görmüş kadar mutlu oldum sizinle tekrar karşılaşınca.

Sizi ilk evlendiğim yıllarda takip etmeye başlamıştım.

2007 yıllından bir çok tarifinizi denemiş ve iyi sonuç alanlardanım. Kısacası hiç yemek yapmayı bilmiyorken aslında siz ve bir kaç blog daha yardımama koşan ablalarım gibiydiniz (siz bunlardan habersiz). Sonra sizi sayısızca ınternette arayıp bulamamıştım, üzülmüştüm.
Hele kızınız :) beni o günlerde gülümseten meleklerdendi ;)

Yazmaya devam edin lütfen....

Sevgiyle...

sibelyalcincom dedi ki...

Ellerinize sağlık güzel görünüyor:))))
Sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ipekciğim, okul hazırlıkları başladı sanırım,
özledim ..
güzel kekin için ellerine sağlık
sevgiler.

Adsız dedi ki...

Merhaba,

zevkle takip ediyorum sizi ve çok da yararlanıyorum değişik ve pratik tariflerinizden, ellerinize ve aklınıza sağlık.

Bir sorum varbenim, hp tereddüt yaşadığım bir konu nasıl bir kek kalıbı kullanmalıyız daha iyi sonuç alabilmek için...

yardımlarınıza şimdiden teşekkür ederim.
Ilgın'ın O'na lezzetli kekler yapmak için çırpınan annesi Tülay

acemi aşçı dedi ki...

Duru Bilge,
Her seferinde "sırf gelen bu sımsıcak yorumları okuyabilmek için yazmalı" diyorum kendime... çok teşekkür ederim. ancak ne eskisi kadar vakit ayırabiliyorum bloguma, ne de eskisi kadar çok mutfağa girebiliyorum. yine de, ara sıra uğrayıp, hasret giderebilmeyi çok istiyorum.
İyi ki varsınız:)
sevgiyle..

Sevgili nunu,
tatil, okul, işgüç.... yine Tadına vara vara yaşayamadım Eylül'ü :)
sevgiyle..

Tülay,
Biraz önce hayatımdaki en kötü kek tecrübesini yaşayıp,bu soruyu nasıl cevaplasam acaba:))
Bu konuda (kek kalıbı) işin doğrusunu bilmiyorum aslında. Çoklukla ortası delik ve alt tabanı çıkan kalıplardan kullanıyorum. Genelde iyi sonuç alıyorum. Ortası delik olmayan kalıpları, altına pişirme kağıdı keserek kullanıyorum. Herşey yolunda gittiği sürece, kalıp pek fark etmiyor gibime geliyor..
Ilgın'a lezzetli kekler yapan annesine sevgiler :)

senay c dedi ki...

Havuçlu kek tarifini yıllardır yapıyorum ve cok kişiyle paylaştım. Elmaliyi ilk kez farkettim. Deneyeceğim.
Emekleriniz icin cok cok tesekkurler

senay c dedi ki...

Havuçlu kek tarifini yıllardır yapıyorum ve cok kişiyle paylaştım. Elmaliyi ilk kez farkettim. Deneyeceğim.
Emekleriniz icin cok cok tesekkurler