26 Eylül 2006

sebzeli fırın makarna


Sebzeli Fırın Makarna

2 yemek kaşığı zeytinyağı
2 adet pırasa
1 adet kabak
1 büyük havuç
100 gr brokoli (isteğe bağlı daha fazla olabilir)
1 çay fincanı haşlanmış veya konserve bezelye
1 çay bardağı su
1 paket fırın makarna
1 paket pınar beşamel sos
2 yumurta
2 çay fincanı kaşar peynir rendesi
2 çay fincanı tuzsuz lor peyniri
tuz
karabiber
muskat

Kabağı ve havucu küçük küpler halinde, pırasayı ince ince, doğrayın, brokoliyi küçük saplarına ayırın. Zeytinyağında tüm sebzeleri sırasıyla ekleyerek 5 dakika kavurun, tuz ve biberle tatlandırıp, su ekleyin 10-15 dakika kapağı kapalı pişirin.
Bu sırada makarnayı 10 dakika bol suda haşlayın.
Pişen sebzeleri önce hazır beşamel sos ile sonra makarna ile karıştırın, tuz , biber ve muskat ile tatlandırın. En son lor peyniri ile karıştırıp, üzerine kaşar peyniri ile kaplayın.
Fırında üzeri kızarıncaya kadar 20-25 dakika pişirin.

Not: Hazır beşamel sos çok pratik ve lezzetli olduğu için tercih ediyorum. Yine de kendiniz yapmak isterseniz:

1 kahve fincanı zeytinyağı 1 kahve fincanı un ile kavrulacak, 2 su bardağı süt azar azar ilave edilirken çıpma teli ile çırpılarak koyulaşıncaya kadar pişirilecek.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

2 yumurtayı ne yapacağız peki???

ipek dedi ki...

Haşlayıp sabah kahvaltıda yiyeceğiz:)

Çok özür.. o yumurta ne ara karışmış oraya anlamadım ben. İlk günlerin beceriksizliği olsa gerek. Çektiğim fotoğrafa bakıp bakıp gülüyorum zaten....

Uyarı için teşekkürler:) Keşke adını da yazsaydın da dikkatin için isminle teşekkür edebilseydim..
sevgiler