06 Haziran 2007

Şenlik ve Nutellalı mini muffinler


Bu Pazar şenlik var.
Kavaklıderem Derneği'nin düzenlediği Kuğulu Park Bahar Şenliği'ne gidiyorum.
Bu sivil toplum örgütüne, kurulduğu 10 yıldır üyeyim. Kurucuları, yıllardır burada oturan, bu semte gönül vermiş, yaşadığı semte, çevreye sahip çıkan, duyarlı pırıl pırıl insanlar. Hepsi tanıdıklarım, dostlarım.
Bahar Şenlikleri kaç yıldır yapılıyor hatırlayamıyorum, ama her seferinde çok renkli, çok eğlenceli oluyor. Özellikle de çocuklar için.
Ev yapımı yiyeceklerin satıldığı standlarda, aşağıdaki Nutellalı muffinlerden, Marianne kekinden, ya da bu tuzlu muffinlerden birini (belki de hepsini) görürseniz; bilin ki ben de oralarda bir yerlerdeyim:))

10 Haziran Pazar
Saat 14.00-20.00
Kuğulu Park

Nutellalı Mini Muffinler

Malzemeler:

12 adet büyük, 24 adet küçük muffin için

Miktarlar ölçme kaplarına göre verilmiştir:
1 cup= 1 su bardağı=250 ml
1 çay kaşığı= bizim tatlı kaşığımız

  • 2 1/2 cup un (375 gr)
  • 1/4 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1/2 çay kaşığı karbonat
  • 1/2 cup (25 gr) kakao
  • 1/2 cup (100 gr) toz esmer şeker
  • 125 gr erimiş tereyağı (1/2 cup zeytinyağı kullanın bence)
  • 2 yumurta (hafifçe çırpılmış)
  • 1 cup (250 ml) buttermilk (1 cup süt içine 1 tatlı kaşığı sirke koyarak buttermilk elde ediliyormuş)
  • 1 cup (250 ml) nutella

Yapılışı:

Muffin kalıplarını hazırlayın, fırını 175 C ısıtın.
Kuru malzemeleri bir kaba eleyin, esmer şekeri ekleyin. Karıştırın.
Yağ, yumurta ve buttermilk ilave edin. İyice karıştırın. Sakın çırpmayın.
Muffin kaplarının 1/3 üne bu karışımdan koyun, üzerine 1 kaşık nutella ilave edin, son olarak karışımdan koyarak önceden ısıtılmış fırında pişirin.
Muffin kaplarına nutella koyarken; küçük kalıplarda 1/2 kaşığı, büyüklerde 1çay kaşığı kullanın.

Pişme süresi: küçük kalıplar için 15, büyük kalıplar için 20 dakika civarında
Not: Cups ve kaşık ölçü kaplarının Türkiye ye gelmesi hem iyi oldu hem kötü. İyi oldu çünkü: tarifleri verildikleri ölçülerle yapmak çok kolay ve hassas oldu. Kötü oldu çünkü: ölçü kaplarının çay kaşığı bizim tatlı kaşığına denk geliyor, tarifi verirken neye göre hangi kaşık kullanılacak kafa karışıyor. Buradan hatırlatayım; benim bütün tarifler ölçü kaplarına göre veriliyor.

18 yorum:

ipek dedi ki...

Evet kabul ediyorum, bu çok komik bir durum oldu:))
Yanlış posta yayınladığımı yeni fark ettim. Bunu önce yayınlamam gerekiyor çünkü malum, şenlikten bahsediyoruz.
Defne ciğim, Yıldız cığım, Mücver, bundan sonraki postta, yorumlarınızla yayınlanacak.
Tekrar özür:)
İpek

Defne dedi ki...

He he, ben de "Dur bir dakika, burada ne oluyor?" diye yazacaktım. Anladım tabii bir karışıklık olduğunu :). Canım benim, muffin canavarı bana yapılır mı böyle üstüste? :P Çok güzeller.
Şenlikte iyi eğlenceler.

Adsız dedi ki...

Canım İpek, bana şenlik, festival dedin mi önde koşarım. Bayılırım cıvıl cıvıl şenlik ortamlarına.

EMinim sizin bu şenlikte pek güzel olacak. hele orada satılan ev yiyecekleri yokmu off off of :)))

Bu muffinler desen müthiş görünüyor. Ben bi koşu ankaraya gelsem şu şenliğe katılsam senin muffinlerden yesem nasıl olur. :)

Sıcacık sevgiler...

Devletsah dedi ki...

Hanımefendi;

Ben sizin bir hayranınızım. Sırf sizinle tanışayım diye Kayseri seyahatimi iptal ettim. Saat kaçtan sonra görüşebiliriz??

İpekçiğim şaka bir yana bizim seyahat iptal oldu. Ama o gün Ankara'daki diğer arkadaşlarımız bizim için uzun kahvaltı hazırlamışlar ona gideceğiz. Giderken ya da dönerken uğrayıp iki çift laf edelim istiyorum.

daimamutfak dedi ki...

İpek merhaba.Dün Real e gittim şu döküm tava için hatırlayacaksın.Fakat maalesef yok.Hiç kalmamış galiba bir ara vardı.Eger gelirse haberdar ederim.
Yapmış olduğun muffin çok güzel nutellalısını denemek isterim.Çok çikolata tadındamı oluyor?..sevgiler..neriman

gezicini dedi ki...

merhaba
ben de sizin yemeklerinizin hayranıyım, acaba ben de gelebilir miyim mümkünse? saat ve yer nedir?
çok teşekkürler :-)
gorki

Cafe Gusto dedi ki...

Merhaba
Bloğunuzu yeni keşfettim tümünü inceledim.Çok hoş şeyler yapmışsınız.Ellerinize sağlık
Sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

250 ml nutella ile yapilmis olan cikolatadan zengin bu nefis gidanin (nutellali seyin) fotografi, aksam aksam beni ekran karsisinda kendimden gecirdi...

Deniz dedi ki...

İpekciğim, Kavaklıderem Derneğinin adını, muhteşem(!) kuğularla bezenmiş altgeçidin açılışından sonra duydum. Televizyonda öfke dolu insanları izlerken, bir semte sahip çıkılmasının ne kadar önemli olduğunu düşünmüştüm.

Gelmek, görmek ve yemek istiyoruuum :) Butella'ya hayır diyebilen kaç kişi vardır ki? ellerine sağlık, sevgiler...

anne dedi ki...

önce yarısını pişirsem kalanı sırasını bekler mi?ben bir seferde 12 tane pişirebilirim
ya da yarım ölçü mü yapsam?

ipek dedi ki...

Defne cim, şaşkınlık işte:)

Zerrincik, Şenlik bu sefer de güzel olacak umarım, son birkaç gündür güzel yağmurlar var Ankara da, şenliğe denk gelmez umarım:9
Sevgiler


Devletşah cığım, böyle gezi iptal ettirilir heh hee:))
Ben yine şaşkınlıktan yazmayı unutmuşum; şenkil saat 14-20.00 arası. Dur posta da ekleyim bari

Neriman ilgine çok teşşkürler.
Muffinler gerçekten çikolata tadında. Aralarındaki nutella erimeden duruyor.
Sevgiler

Sevgili hayranım:) Kuğulu park 14-20.00 arası..
Görüşelim:))
Sevgiler Görkemciğim.

Kafe Gusto, hoşgeldin. İlgine ve beğenine çok teşekkür ederim,
Sevgiler

ipek dedi ki...

Melike hoşgeldin:) tam kalorili posta denk geldin valla:) Normalde bu kadar coşmam, daha sakin şeyler yaparım,
Sevgiler

Deniz ciğim, dernek, gerçekten güzel işler yapan, sadece semtine değil, kültüre, medeniyete Atatürk ve ilkelerine sahip çıkan, yaptıkları kağıt üzerinde kalmayan faal bir dernek. Kuğulu kavşağı yapımı sırasında asırlık ağaçları kestirmemek için gece boyu Kuğulu parkta nöbet tutmuşlardı. Yine de az çok bir şey kurtarabildiler geriye..Pazar günü görüşmek üzere,
sevgilerimle.

Sevgili Anne,
Bunlar çok çabuk pişiyorlar, o yüzden yarısını at dolaba beklesin,hiç birşey olmaz. Ben ne zaman yarım ölçü tarif denediysem, hiç tutturamadım nedense, o yüzden pek tavsiye etmem.
Sevgiler

Selcen Şenocak dedi ki...

Çok güzel muffinler ellerine sağlık sevgiler...

Adsız dedi ki...

ipeeek süpersiiiin!!!Şenliğe yer vermen bana büyük sürpriz oldu...Eminim kavaklıderemliler de müthiş sevinecekler.
Hele muffin yapıyor olman da harika!Sen var yaaa süpersin süper süper!!

ipek dedi ki...

Almula teşekkürler:)

İnci, çok alemsin sen:) Öptüm..

Selen dedi ki...

İpek,
Ben de Ankaradaydım haftasonu, anneannemin 40'ı için. Ama uğramaya fırsat olmadı. Çok isterdim görüşmek... Eminim muffinler çok lezzetliydi ve en şenlikli tezgah seninkiydi. Sevgiler

Deniz dedi ki...

Çok istedim şenliğe gelmeyi ama gelemedim. Yağmur nedeniyle evde idik. Keşke hep yağsa da ben hiçbiryere gidemesem :) yani barajlar dolsa :)

Fotoğraflarını ekleyeceğini umuyorum, özür diliyorum

ipek dedi ki...

Selen ciğim, ne denir? Nur içinde yatsın.
Şenliğe gelemediğine dertlenme çünkü kimsecikler gelemedi:) Ben Marianne kekini gönderebildim kardeşimle, muffinleri götüremedim bile.
Bir dahaki sefere
Sevgiler

Deniz ciğim, yukarıda da yazdım, hiç üzülme çünkü ben de gidemedim. Mimi yi götüreceğime söz vermiştim, yağmurda göze alamadım açıkcası. Ama gelen haberlere çok güldüm:
Deli yağmurdan kimsecikler gelmeyince, dernektekiler platforma çıkıp kendi eğlencelerini oluşturmuş, "kavak zilleri" orkestrasını oluşturarak çılgın danslar eşliğinde eğlenmişler:))Gerçekten orada olmayı isterdim.
Yağmura ben de hiç kızmıyorum istediği kadar yağabilir:)
Sevgiler